شناسهٔ خبر: 22651095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روز درخشش ملت ؛

جشن پیروزی انتخابات هواداران روحانی در کیش

کیش – ایرنا – شماری از کیشوندان و گردشگران یکشنبه شب در یک حرکت مردمی و هماهنگ از سوی ستاد حامیان روحانی ،جشن پیروزی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در تالار شهر کیش برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جمعی از هواداران دکتر حسن روحانی شامگاه یکشنبه تا پاسی از بامداد امروز دوشنبه با حضور در تالار شهر کیش پیروزی نامزد منتخب را در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جشن گرفتند.
این اجتماع مردمی که توسط ستاد حامیان دکتر روحانی در کیش و با هماهنگی نهادهای نظارتی و انتظامی برپاشده بود با شادمانی و شعارهایی در حمایت از روحانی تا ساعاتی پس از بامداد امروز ادامه داشت .
برخی شرکت کنندگان در حالیکه سر و مچ بندهایی به رنگ سبز و بنفش بسته بودند با حمل تصاویری از دکتر روحانی و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی با خواندن سرودهای ملی در شادی پیروزی سهیم بودند.
آنها همچنین شعارهایی در حمایت از دکتر حسن روحانی و اصلاحات سر دادند و سرودهای ملی را همخوانی کردند .
تالار شهر کیش با ظرفیت دو هزار و 500 نفر شب گذشته میزبان بیش از چهار هزار نفر بود که در تاریخ میزبانی تالار شهر از اجرای برنامه ها بی نظیر بود.
سخنرانی رئیس و قائم مقام ستاد ، پخش موسیقی ،نما هنگ سخنان دکتر روحانی ، اجرای استند آپ کمدی و کنسرت از بخش های دیگر این مراسم بود.
رئیس ستاد حامیان روحانی در کیش در این مراسم از مشارکت بالای مردم کیش و همکاری تمامی دستگاه ها و نهادها در برگزاری انتخابات قدردانی کرد و افزود : هفت ستاد دانشجویی ، بانوان ،بومیان ، فرهنگیان ،مرکزی ،احزاب ،اصناف در کیش در حمایت از دکتر روحانی فعالیت می کردند.
رحمان سادات نجفی افزود:مردم کیش با پرهیز از هر گونه خشونت و با کنش سیاسی و هوشمندانه در انتخابات شرکت کردند.
وی افزود : ما به اقلیت کسانی که به دکتر روحانی رای ندادند احترام می گذاریم و امیدواریم این اقلیت نیز به هواداران روحانی احترام گذارند.
در پایان بیانیه ستاد روحانی در کیش قرائت شد .
شنبه شب نیز تعدای از حامیان روحانی به صورت خود جوش در مقابل ستاد وی در کیش حضور یافتند و برخی از عابران نیز به این اجتماع پیوستند و رانندگان خودروهای عبوری با زدن بوق های ممتد ، حمل پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی و تصاویری از دکتر روحانی که بر خودروهای خود نصب کرده بودند در این شادمانی شریک شدند .
حجت الاسلام حسن روحانی روز شنبه بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور با کسب بیش از 23 میلیون و 549 هزار رای نامزد پیروز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران معرفی شده است .
بر اساس اعلام بخشدار کیش ،کل آراء ماخوذه در انتخابات ریاست جمهوری در کیش 27 هزار و 78 رای بوده که از این تعداد 26 هزار و566 رای صحیح گزارش شده است .
از میان آراء صحیح ، 18 هزار و 984 رای متعلق به دکتر حسن روحانی ، 7 هزار و 33 رای متعلق به سید ابراهیم رئیسی ،169 رای به مصطفی میر سلیم و 80 رای به مصطفی هاشمی طباء تعلق داشت .
مشارکت مردم کیش در این دوره از انتخابات بیش از 80 درصد اعلام شد.
به گزارش ایرنا ، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار شد.
جزیره کیش با حدود 91.5 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده وفاصله آن از راه دریا تا بندرعباس 300 کیلومتر است .
1630*1641/ خبرنگار : مریم زبان دان - انتشار دهنده : امیر برزی

نظر شما