شناسهٔ خبر: 22650877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت ۴۱ میلیارد تومان از بدهی بیمه سلامت لرستان

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت:۴۱ میلیارد تومان از بدهی بیمه سلامت لرستان به مراکز خصوصی و دولتی پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شاهدخت فتحی بیرانوندمدیرکل بیمه سلامت لرستان بیان کرد: اداره کل بیمه سلامت لرستان در مهر و آبان ماه ۹۶ بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان واریز مطالبات به بخش‌های خصوصی و دولتی در حوزه سلامت داشته است.

وی افزود:آمار مطالبات بیمه سلامت تا پایان شهریورماه ۹۶ به این صورت بود که قسمتی از اسناد بستری مراکز دانشگاهی را تا آبان ماه، مراکز سرپایی را تا آذرماه پرداخت‌شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان در خصوص مراکز خصوصی گفت:چه مطالبات بیمارستان‌های خصوصی و چه مراکز خصوصی شامل مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها و سایر مراکز، تا دی‌ماه را پرداخت کردیم.

وی بابیان اینکه انباشت بدهی‌ها سازمان‌های بیمه‌گر و عدم پرداخت مطالبات از دغدغه‌های مدیران حوزه سلامت است افزود:بعد از انتصاب آقای محبتی به مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمری که از قبل بوده بیشتر شد.

فتحی بیرانوند اظهار کرد:طی جلسات متعددی که با سازمان برنامه‌و بودجه و سازمان غذاودارو کشور و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگزار شد توانستن اعتباراتی که از قبل تخصیص داده‌شده بود دریافت شود و ما در این راستا طی دو ماه گذشته پرداخت‌های قابل‌توجهی انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به مبالغ بالای مطالبات مراکز دانشگاهی بیمارستان‌ها توانستیم آبان ماه را به‌صورت کامل پرداخت کنیم و درصدد پرداخت مطالبات آذرماه هستیم.

مدیرکل بیمه استان اعلام کرد:بدهی داروخانه‌های مراکز دانشگاهی سرپایی سال ۹۵ را تسویه و حتی دو ماه از سال ۹۶ را پرداخت کردیم و داروخانه‌های بیماران خاص از آبان ۹۵ تا خرداد ۹۶ تسویه شد.

وی افزود:مطالبات مراکز خصوصی از دی‌ماه سال گذشته تا خرداد ۹۶ پرداخت‌شده و مراکز پاراکلینیک سال ۹۵ تسویه شدند، داروخانه‌های بخش خصوصی هم تا خرداد ۹۶ پرداخت شد.

فتحی بابیان اینکه بدهی مراکز دولتی غیردانشگاهی، بیمارستان‌های بخش خصوصی و تأمین اجتماعی نیز تا پایان ۹۵ پرداخت‌شده، افزود:در ۲ ماه اخیر حدود ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به‌حساب معاونت بهداشتی واریز کردیم که حقوق شهریور و مهرماه پزشک‌ها و ماما‌ها که در مراکز سطح یک قرار دارند پرداخت شد.

انتهای پیام/م

۴۱ میلیارد تومان از بدهی بیمه سلامت لرستان پرداخت شد

نظر شما