شناسهٔ خبر: 22650816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور فعال سازمان آموزش فنی و حرفه ای در امداد رسانی به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه

تهران- ایرنا- مشاور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در امور رسانه و روابط عمومی از دیدار رئیس این سازمان با روسای اداره های آموزش فنی و حرفه ای استان های همجوار استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در این دیدار قرار شد که ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان های یاد شده به اقدامات عاجل برای کمک به آسیب دیدگان از زلزله اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

«عزت الله پوریان» شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: نشست مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان، کرمانشاه، همدان، کردستان و ایلام در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه بمنظور امدادرسانی به هموطنان زلزله زده کرمانشاهی برگزار شد.
وی اظهارکرد: مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای استان های یاد شده در نشست هم اندیشی که امشب در کرمانشاه برگزار شد، راهکارها و پیشنهادهای خود را برای یاری رساندن به هموطنان زلزله زده کرمانشاهی و تسریع در حل مشکلات بوجود آمده برای آنان، ارائه کردند.
وی اضافه کرد: در این نشست «رحمن قلاوند» مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان پیشنهاد داد، بمنظور کمک رسانی به خانواده های 48 همکار آسیب دیده در این زلزله، هر یک از خانوارها از سوی تعدادی از همکاران این مجموعه حمایت و مایحتاج اولیه زندگی برایشان فراهم شود.
پوریان اظهارکرد: همچنین قلاوند پیشنهاد کردند همکاران می توانند با انصراف از دریافت تسهیلات خود از محل اعتبار تعاونی کارکنان، فرصت را به هموطنان کرمانشاهی داده تا برای نوسازی مساکن و برطرف کردن مایحتاج زندگی از آن بهره ببرند.
وی افزود: همچنین ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای می توانند با سپرده گذاری در بانک ها و مشارکت آنها، امکان پرداخت تسهیلات کم بهره به زلزله زدگان را فراهم آورند و با همکاری سایر کارکنان در بازپرداخت اقساط به هموطنان زلزله زده یاری رسانند.
پوریان بیان داشت: کانکس هایی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای سطح کشور وجود دارد که می تواند جایگزین موقتی برای چادرهای زلزله زدگان در فصل سرما باشد و این اداره کل کانکس های موجود در مراکز استان را در اختیار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه قرار خواهد داد.
وی گفت: مدیر کل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام در این نشست اعلام کرد، نیازهای آسیب دیدگان به دو بخش نیازهای فعلی و نیازهای بعد از ساخت و ساز تقسیم می شود و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می تواند با کسر مقداری از پاداش کارکنان نیازهای آسیب دیدگان را برآورده سازد.
او توضیح داد: در چند روز گذشته همکاران سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام به صورت داوطلبانه با حضور در مناطق زلزله زده برق کشی کانکس ها و چادرها را برعهده گرفته و در حال انجام آن می باشند.
پوریان بیان داشت: همچنین مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان از مذاکره با صندوق کارآفرینی امید خبر داد و اعلام کرد، منابعی برای تخصیص وام برای آسیب دیدگان در نظر خواهیم گرفت.
پوریان گفت: با همکاری خیرین برای تأمین مواد مصرفی کارگاه ها، می توان در کارگاه های upvc و جوشکاری مراکز آموزش فنی و حرفه ای و با همکاری مربیان، درب و پنجره و تعدادی از وسایل مورد نیاز آسیب دیدگان را فراهم کرد.
وی افزود: استان کرمانشاه از استان های مرزی می باشد و می توان از این امکان برای بهبود شرایط زندگی زلزله زدگان این استان استفاده کرد.
یادآور می شود، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و جمعی از معاونان این وزارتخانه برای دیدار با مردم زلزله زده و رسیدگی به نیازهای آنها عصر چهارشنبه وارد استان کرمانشاه شد.
شبد**9123**1953**1379
خبرنگار: زهره دریغ گفتار** انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*

نظر شما