شناسهٔ خبر: 22650721 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محدودیتی در توزیع نهاده های دامی وجود ندارد/ خرید روزانه 500 تن مرغ مازاد مرغداران

یک مقام مسوول گفت:با توجه به آنکه محدودیتی در توزیع نهاده های دامی وجود ندارد، مرغداران با مراجعه به شرکت پشتیبانی امور دام استان ها می توانند نیاز خود را دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

علیرضامحدودیتی در توزیع نهاده های دامی وجود ندارد/ خرید روزانه 500 تن مرغ مازاد مرغداران ولی مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت توزیع نهاده های دامی اظهار کرد:  با توجه به آنکه محدودیتی در توزیع نهاده های دامی وجود ندارد، مرغداران با مراجعه به شرکت پشتیبانی امور دام استان ها، می توانند نیاز خود را دریافت کنند.

 وی، نرخ فروش هر کیلو کنجاله سویا  به مرغداران را 1600 تومان،ذرت 850 و جو 950 تومان اعلام کرد.

ولی، با اشاره به اینکه 250 هزارتن جو خریداری شده در کشتی ها در حال بارگیری است، افزود: همچنین بیش از 200 هزارتن ذرت و 100 هزارتن کنجاله سویا خریداری شده  که به صورت تهاتر با مرغ و فروش آزاد به مرغداران عرضه می شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از منتفی شدن حذف ارز مبادله ای ذرت و کنجاله سویا خبر داد و یادآورشد: با توجه به واردات مناسب و منتفی شدن حذف ارز مبادله ای، پیش بینی می شود که قیمت نهاده ها به حالت عادی خود بازگردد.

خرید روزانه 500 تن مرغ مازاد مرغداران

ولی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت خرید مرغ در جهت تعادل قیمت بیان کرد:  با وجود تعادل قیمت مرغ در بازار ، روزانه بیش از 500 تن مرغ مازاد مرغداران خریداری می شود.

وی، نرخ خرید هر کیلو مرغ خط یک(مرغ به صورت دستی پاک شده) 6 هزار و 650 و خط دو(پاک شده مکانیزه) 6 هزار و 850 تومان اعلام کرد.

 واردات گوشت تا تعادل قیمت در بازار ادامه دارد

این مقام مسوول با اشاره به آخرین وضعیت واردات گوشت تصریح کرد: در شرایط کنونی جهت تنظیم بازار داخل، واردات گوشت به صورت منجمد و گرم از سوی بخش خصوصی انجام می شود.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: روزانه بیش از 520 هزارتن گوشت گرم و 100 هزارتن گوشت منجمد از استرالیا و آسیای میانه وارد و در فروشگاه های زنجیره ای و میدان میوه  تره بار  عرضه می شود.

ولی، نرخ هر کیلو گوشت گرم از آسیای میانه را 31 هزار و 500 و استرالیا 33 هزار تومان اعلام کرد.

وی، تصریح کرد: واردات گوشت تا تعادل قیمت در بازار داخل همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما