شناسهٔ خبر: 22650687 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وعده جانشین موگابه برای کارآفرینی در «دموکراسی جدید» زیمبابوه

معاون اخراجی رئیس‌جمهوری مستعفی زیمبابوه وعده داد که در «دموکراسی جدید» این کشور، برای مردم شغل ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، امرسون منانگاگوا که از تبعید بازگشته و قرار است به عنوان رئیس‌جمهوری موقت زیمبابوه جایگزین رابرت موگابه می‌شود، در میان تشویق جمعیتی که برای شنیدن سخنانش در هراره گرد آمده بودند، گفت: ما به دنبال رشد اقتصاد کشورمان هستیم. ما در پی صلح، شغل، شغل و شغل هستیم.

بنا بر برخی تخمین ها، حدود ۹۰ درصد جمعیت زیمبابوه بیکار هستند و سه‌چهارم مردم، درآمدی کمتر از ۵ و نیم دلار در روز دارند.

طبق اعلام تلویزیون دولتی زیمبابوه، امرسون منانگاگوا از جمعه آینده به عنوان رئیس‌جمهوری جدید جانشین رابرت موگابه ۹۳ ساله خواهد شد که از ۳۷ سال پیش قدرت را در دست داشت.

انتخابات ریاست‌جمهوری زیمبابوه سال آینده برگزار خواهد شد و امرسون منانگاگوا تا آن زمان، وظایف رئیس جمهوری را برعهده خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی‌میل، منانگاگوای ۷۵ ساله از مدت‌ها پیش در عرصه سیاسی زیمبابوه فعالیت داشته و آخرین سمت، وی معاون اول رئیس‌جمهوری این کشور بود که چندی پیش از سوی موگابه برکنار شد. این برکناری منجر به دخالت حزب حاکم زانو پی‌اف و ارتش زیمبابوه شد. در همین رابطه، اعضای حزب زانو پی‌اف که دارای اکثریت پارلمانی است، رابرت موگابه را از رهبری حزب برکنار و منانگاگوا را به جای او به این سمت برگزیدند.

رابرت موگابه از زمان استقلال زیمبابوه در سال ۱۹۸۰ ریاست‌جمهوری این کشور را بر عهده داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما