شناسهٔ خبر: 22650631 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

چرا در عراق و سوریه بودیم؟

- ایرج مسجدی-سفیر ایران در عراق: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس نظام نوپای جمهوری اسلامی در ایران همواره انقلاب و نظام در معرض توطئه دشمنان و صهیونیست‌ها بوده است.

صاحب‌خبر -

نمونه‌هاي آن‌را در بدو پيروزي انقلاب اسلامي مردم عزيزمان به‌خوبي به‌خاطر دارند، آنها هميشه از حربه تروريسم براي رسيدن به اهداف خود استفاده كرده‌اند كه مهم‌ترين آن توطئه منافقين است. بعد از شكست توطئه دشمنان، در اقدام فيزيكي عليه جمهوري اسلامي ايران، ايشان دست به تحريم‌هاي ناجوانمردانه عليه كشورمان زدند كه در نتيجه اين تحريم‌هاي سخت مردم فرهيخته كشورمان توانستند دستاوردهاي علمي بزرگي به دست آورند كه جهانيان را مبهوت كند. از آنجا كه سنت الهي بر اين تعلق داشته است كه خدا ياري‌كنندگان دينش را ياري كند نه‌تنها جمهوري اسلامي از تمامي توطئه‌ها با موفقيت بيرون آمد بلكه به‌دليل مواضع برحقي كه داشت با حمايت و حضور آگاهانه مردم و رهبري‌هاي خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي به‌عنوان قدرتي تأثيرگذار در منطقه و جهان مورد پذيرش قرار گرفت.

از سرفصل‌هاي مهم در واكنش به توطئه‌هاي آمريكا به‌ويژه رژيم صهيونيستي تشكيل محور مقاومت است. پيروزي مقاومت اسلامي لبنان عليه رژيم صهيونيستي در سال2000 ميلادي نقطه عطفي در تحولات منطقه به حساب مي‌آيد. با سرنگوني صدام و به‌دست‌گيري قدرت از سوي نيروهاي مردمي در عراق محور مقاومت بيش از پيش تقويت شد و 2كشور همسايه و برادر دوستي‌هاي خود را تعميق دادند.

بر همين اساس توطئه براي تضعيف محور مقاومت افزايش يافت، اما به‌دليل حمايت‌هاي مردمي اين توطئه ناكام ماند. لذا دشمنان مسلمانان سعي كردند در بزرگترين توطئه خود با ايجاد فتنه داعش و دامن زدن به درگيري و اختلافات مذهبي اقدام به تجزيه منطقه و درگيري‌هاي طولاني در منطقه كنند.

داعش يكي از همان توطئه‌هاي پيچيده و خطرناك محور آمريكا، رژيم صهيونيستي و برخي از كشورهاي عربي منطقه است كه چاشني خطرناك اختلافات و تنش مذهبي را در ماهيت خود جاي داده بود. همانطور كه سردار سليماني در پيام خود به رهبر معظم انقلاب آوردند بيش از 6 هزار جوان فريب‌خورده داعش به‌صورت انتحاري و به اسم دفاع از اسلام خود را منفجر كردند. كشتار، سوزاندن، به اسارت درآوردن زنان و نواميس مردم، فروش آنها به عنوان برده و آواره كردن ميليون‌ها نفر همه به اسم اسلام انجام شد تا اسلام را نزد جهانيان مشوه و اين دين رحماني را به‌عنوان دين خشونت و نفرت جلوه دهند.

ازجمله كاركردهايي كه توسط صهيونيست‌ها و همپيمانان منطقه‌اي آنان - كه رابطه راهبردي آنها بعد از شكست داعش آشكار شده است - براي داعش تعريف شده بود دامن زدن به درگيري‌هاي طولاني‌مدت مذهبي، تجزيه كشورهاي منطقه و در كاركرد نهايي خود متأثر كردن امنيت مردم منطقه ازجمله جمهوري اسلامي بود.

حضور مستشاري ما و جبهه مقاومت در سوريه و عراق بنا بر درخواست دولت‌هاي قانوني اين كشورها و براساس قوانين و مقررات بين‌المللي براي مبارزه با تروريسم جنايتكار و رفع فتنه صورت گرفت و با اين اقدام ضمن دفاع از حريم اهل‌بيت (ع) حمايت از مردم مظلوم منطقه، از امنيت ملي كشورمان نيز صيانت شد.

عدم حضور مستشاري ما در حلب، حمص، اربيل، كركوك، ‌بغداد و بوكمال موجب مي‌شد صهيونيست‌ها و دشمنان مردم مسلمان منطقه به اهداف خود برسند و ضمن درگير‌كردن مسلمانان افكار عمومي مردم را به جاي جنايت صهيونيست‌ها به اختلافات خود معطوف كنند. شكست داعش موجب پريشاني توطئه‌گران شده است آنها كه تا ديروز با تبليغات به ظاهر مذهبي خود هزاران جوان مسلمان را براي عمليات انتحاري تهييج مي‌كردند، امروز به سوي رابطه با صهيونيست‌ها هروله مي‌كنند و از شكست مفتضحانه توطئه خود با هزينه بسيار زياد در اثر آگاهي مردم و جوانان مسلمان به شدت رنجيده شده‌اند. بدون شك دشمنان با اين شكست به دنبال توطئه‌هاي ديگري خواهند رفت اما بايد بدانند اين توطئه‌ها نيز با كمك خداي بزرگ و بيداري مسلمانان به شكست خواهد انجاميد و مردم مسلمان با وحدت خود اين توطئه‌ها را ناكام خواهند گذاشت.

نظر شما