شناسهٔ خبر: 22650347 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

رويداد

صاحب‌خبر -

محکومیت «ملادیچ» به حبس ابد
دیوان بین‌المللی کیفری، ژنرال «راتکو ملادیچ»، فرمانده نیروهای صرب در جریان جنگ بوسنی را به حبس ابد محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، او در جریان جنگ بوسنی به دلیل دست‌داشتن در زمینه نسل‌کشی در سربرنیتسا محکوم شناخته شده است. راتکو ملادیچ که به‌عنوان «قصاب بوسنی» نیز شهرت دارد، در دادگاه به دلیل ۱۱ جنایت مختلف از‌جمله کشتار هزاران غیرنظامی بوسنیایی در سال ۱۹۹۵ در شهر سربرنیتسا محاکمه شد.

تشبیه روابط آمریکا و ترکیه به ازدواج
هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در جریان یک نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره جنگ لفظی میان آنکارا و واشنگتن و ارزیابی مجدد روابط با ترکیه گفت: همان‌طور که در سال جاری شاهدش بودیم، با برخی از کشورهایی که ما با آنها رابطه داریم، این رابطه می‌تواند کاهش یابد. این رابطه همانند ازدواج است؛ روزهای خوب و روزهای بد دارد.

بستری‌شدن امیر کویت در بیمارستان
ناصرصباح احمدجابر، وزیر امور دفتر پادشاهی کویت، گفت: شیخ صباح الاحمد الجابر مبارک الصباح، امیر کویت، به دلیل سرماخوردگی برای انجام آزمایش‌های پزشکی در بیمارستان بستری شد.

بن‌بست در مذاکرات ‌اقلیم کردستان
یکی از رهبران کرد فاش کرد، رایزنی‌هایی که نخست‌وزیر اقلیم کردستان و معاون او در دو روز گذشته درباره تشکیل دولت نجات ملی آغاز کرده بودند، به بن‌بست رسیده است. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط، این رهبر کُرد که نخواست نامش فاش شود، گفت، به‌ نظر می‌رسد گروه‌هایی که در گذشته خواهان تشکیل دولت نجات ملی بودند، از این خواسته خود صرف‌نظر کرده‌اند؛ چراکه به این باور رسیده‌اند که نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر کنونی اقلیم کردستان، آماده دادن استعفا و ترک پستش نیست.

محکومیت روزنامه‌نگار  اپوزیسیون ترک به حبس
اوگوز گوون، دبیر آنلاین روزنامه اپوزیسیون جمهوریت، به اتهام بی‌اعتبار‌کردن مبارزات آنکارا علیه طرفداران فتح‌الله گولن از طریق شبکه‌های اجتماعی به سه سال حبس محکوم شد. این روزنامه‌نگار چندی قبل در پیامی در توییتر با اشاره به حادثه کشته‌شدن یک دادستان در جاده پیامی با محتوای اینکه او به وسیله یک کامیون زیر گرفته شده است، منتشر کرد.

ناپدیدشدن یکی دیگر از مشاوران «اون»
سازمان اطلاعات کره جنوبی می‌گوید: هوانگ‌پیونگ سو که زمانی یکی از معتمدترین مشاوران کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، محسوب می‌شد و هنگام دستور کیم جونگ ‌اون برای ششمین و بزرگ‌ترین آزمایش هسته‌ای کنار او نشسته بود، ناپدید و احتمالا مجازات شده است. همچنین اصلی‌ترین شرکت هواپیمایی چین موسوم به «ایر چاینا» اعلام کرد این شرکت برای مدتی نامحدود همه پروازها میان پکن و پیونگ‌یانگ را به تعلیق درآورده است.

بازدید مرتب بن‌سلمان  از شاهزادگان در بند
روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال به نقل از مسئولان عربستانی نوشت: محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان که ریاست کمیته مبارزه با فساد را برعهده دارد، با تعداد مشخصی از افرادی که به آنها اعتماد دارد، هر روز از هتل ریتز کارلتون که شاهزادگان سعودی در آنجا بازداشت هستند، بازدید می‌کند.

گام اردوغان برای دستیابی  به انرژی هسته‌ای
رجب طیب‌ اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در مراسمی درباره سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی در آنکارا اعلام کرد: اگرچه ممکن است دستیابی ترکیه به انرژی هسته‌ای کسانی را اذیت کند؛ اما ترکیه تأسیسات انرژی هسته‌ای خود را خواهد ساخت.

متهم‌شدن تیلرسون  به قانون‎شکنی
ده‌ها نفر از مقامات وزارت خارجه آمریکا در اقدامی کم‌سابقه «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه این کشور را به نقض قانونی متهم کردند که کشورهای خارجی را از به‌کارگیری کودکان در ارتش منع می‌کند. در یادداشت محرمانه‌ای که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده است، تیلرسون برای تصمیم ماه ژوئن خود مبنی‌بر حذف نام عراق، میانمار و افغانستان از فهرست کشورهایی که از کودکان برای مقاصد نظامی استفاده می‌کنند، به نقض قانون متهم شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما