شناسهٔ خبر: 22650246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

زنگ ورزش عصرگاهی در رادیو فارس نواخته می‌شود

مشاور عالی فدراسیون و رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان فارس از نواخته شدن زنگ ورزش عصرگاهی در رادیو فارس خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایپنا واحد فارس، سيروس پاك‌فطرت چهارشنبه اول آذرماه در ديدار با معاون صداي مركز فارس گفت: برنامه نواخته‌شدن زنگ ورزش عصرگاهي در راستای اجراي سند تحول و تعالی و آینده‌نگری فدراسیون ورزش‌های همگانی با هدف تشویق مردم به ورزش اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای آغاز طرح زنگ ورزش عصرگاهی در نظر داریم برنامه‌اي نمادين با حضور مسئولان صدا و سيما، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش فارس در يكي از مدارس برگزار كنيم.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان فارس در مورد اهمیت ورزش در عصرگاه گفت: یکی از دلایل توصیه ورزش عصر گاهی بدین منظور است که دمای بدن در ساعات بعد از ظهر در مقایسه با صبح بیشتر است که با کاهش سفتی عضلات و افزایش انعطاف‌پذیری آنها از خطر پیچ‌خوردگی رباط‌ها و کشیدگی عضلانی می‌کاهد.

به گفته‌ي وی پرداختن به ورزش در عصرگاه، با توجه به استقامت عضلانی و نیز چابکی در انجام حرکات بیشتر، می‌تواند به طور غیرمستقیم از آسیب‌های ورزشی بکاهد و این یکی از دلایل مهم پرداختن به ورزش عصرگاهی است.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان فارس همچنین با بیان اینکه این هیأت آماده انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با رادیو فارس در راستای اشاعه برنامه‌های ورزش همگانی است، افزود: در این راستا می‌توان برنامه‌های مختلف را تولید و در آن به معرفی رشته‌های فعال ورزشی این هیأت و توصیه مردم به ورزش همگانی پرداخت.

پاک فطرت از همکاری مناسب مسوولان و برنامه‌سازان رادیو فارس با هیأت ورزش‌های همگانی قدردانی کرد و گفت: امروز رادیو یکی از تاثیرگذارترین و در دسترس‌ترین رسانه‌ها است و بدون شک می‌تواند نقش مهم و تاثیرگذار در تشویق مردم برای پرداختن و اهمیت دادن به ورزش باشد.

معاون صدای مرکز فارس نیز با اعلام آمادگی برای اجرای برنامه‌های مختلف ورزش همگانی در رادیو فارس گفت: اكنون یکی از بخش‌های اصلی برنامه‌سازی در رادیو پرداختن به ورزش همگانی است که این موضوع در قالب برنامه‌های مختلف صبحگاهی از رادیو فارس پخش می‌شود.

یاسر جمالی با بیان اینکه آماده اجرای طرح زنگ ورزش عصرگاهی در رادیو فارس هستیم گفت: با اجرای این طرح رادیو فارس برای نهادینه شدن فرهنگ ورزش در بین مردم گامی دیگر به پیش می‌برد و بر این باوریم که باید در زمینه تهیه و پخش برنامه‌های ورزش به دنبال بهبود سبک زندگی و اصلاح ساختار قامتی در مردم باشیم.

معاون صدای مرکز فارس همچنین به برنامه‌های ورزشی در رادیو فارس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در هفته چهار نوبت برنامه‌های ورزشی روی آنتن می‌رود که در روز سه‌شنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۱:۳۰ این برنامه به ورزش بانوان اختصاص دارد و این نیز برای نخستین بار در رادیو فارس اجرایی شده است.

جمالی خاطرنشان کرد: معتقدیم باید طوری برنامه ریزی صورت گیرد که بتوانیم ورزش را در بین خانواده‌ها و بین اقشار مختلف مردم نهادینه کنیم که رد این راستا برنامه سایه‌بان مهر رادیو فارس یکی از برنامه‌های تاثیرگذار است.

معاون صدای مرکز فارس با اعلام آمادگی برای انعقاد تفاهم نامه همکاری با هیأت ورزشهای همگانی استان فارس تصریح کرد: با این تفاهم‌نامه به دنبال این هستیم که تولید محتوا کرده و در قالب برنامه های مختلف ورزش همگانی را در بین مردم ترویج دهیم.

وی از فعالیت‌های صورت گرفته در هیأت ورزش های همگانی استان فارس برای ترویج به فرهنگ ورزش همگانی قدردانی کرد و گفت: توسعه ورزش همگانی در همه ابعاد باید سبب توسعه سلامت مردم باشد و این مهم به عنوان یکی از رسالت‌های اصلی رسانه ملی همواره مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایپنا واحد فارس، در این نشست محسن قاسم زادگان یکی از تهیه کنندگان برنامه‌های ورزشی رادیو نیز به معرفی برنامه‌های ورزشی رادیو فارس و همچنین اهمیت تولید برنامه‌های محتوایی در زمینه ورزش همگانی پرداخت.

نظر شما