شناسهٔ خبر: 22650034 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مشرق گزارش می‌دهد؛

افزایش ۳۰ درصدی واردات محصولات کشاورزی در دولت یازدهم+ نمودار

بانک مرکزی از افزایش ۳۰ درصدی واردات محصولات کشاورزی در دولت یازدهم نسبت به دولت‌های نهم و دهم خبر داد.

صاحب‌خبر -

 سرویس اقتصاد مشرق - بر اساس آمار بانک مرکزی، در ۴ ساله دولت یازدهم (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵) مجموعا ۷۷ میلیون و ۳۴۷ هزار تن محصولات کشاورزی به کشور وارد شده است.

این در حالی است که دولت دهم در ۴ سال عمر خود حدود ۹ میلیون تن محصولات کشاورزی کمتری وارد کشور کرد. در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ مجموعا ۶۸ میلیون و ۵۳۲ هزار تن محصولات کشاورزی به کشور وارد شده بود. بر این اساس، واردات محصولات کشاورزی در دولت یازدهم نسبت به دولت دهم ۱۳ درصد بیشتر شده است.

گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد دولت یازدهم نسبت به دولت نهم، نیز ۵۳ درصد محصولات کشاورزی بیشتری وارد کشور کرده است. در ۴ سال دولت نهم ۵۰ میلیون و ۵۶۵ هزار تن محصولات کشاورزی به کشور وارد شده بود.

بدین ترتیب دولت‌های نهم و دهم به طور میانگین ۵۹ میلیون و ۵۴۸ هزار تن محصولات کشاورزی به کشور وارد کردند که این رقم در دولت یازدهم با رشد ۳۰ درصدی به ۷۷ میلیون و ۳۴۷ هزار تن رسید.

آمارهای فصلی بانک مرکزی هم مؤید رشد چشمگیر واردات محصولات کشاورزی به کشور در دولت یازدهم است. به طوری که در فصل‌های اول و دوم سال ۱۳۹۲  که دولت دهم سر کار بود و هنوز دولت یازدهم شکل نگرفته بود، به ترتیب ۳۷۴۰ و ۳۴۷۱ هزار تن محصولات کشاورزی به کشور وارد شد اما در فصل سوم که دولت یازدهم مدیریت را به دست گرفت واردات محصولات کشاورزی به ۴۹۰۳ هزار تن افزایش پیدا کرد و در فصل چهارم همان سال هم به ۶۳۰۰ هزار تن رسید.

نظر شما