شناسهٔ خبر: 22649872 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

چرا لیونل مسی با بارسلونا تمدید نمی‌کند؟

صاحب‌خبر -

ساعت ها در بارسلونا در حال گذر هستند و کمتر از یک ماه دیگر به زمانی باقی مانده که لیونل مسی آزاد است تا با باشگاه های دیگر برای انتقال مذاکره کند. به گزارش «ورزش سه»، باشگاه بارسلونا در ماه ژوئن اعلام کرد که تمدید قرارداد مسی انجام شده است. خبری که ارنستو والورده، مربی بارسا نیز در کنفرانس مطبوعاتی آن را تایید کرد. با این حال هیچ یک از افراد، نه خود مسی، نه پدرش خورخه مسی، که به عنوان مدیر برنامه اش مشغول است، نه هیچ یک از اعضای تیم حقوقی مسی این خبر را تایید نکرده است. در چنین شرایطی اضطراب در اردوی بارسا در حال افزایش است. زمانی که در هفته ی گذشته مسی  تحت فشار قرار گرفته بود، رونالدینیو گفت: «اگر علاقه قلبی مسی رفتن به باشگاه دیگری باشد، حتی من به عنوان سفیر بارسلونا، از او حمایت خواهم کرد».
به هر حال درخشش بی حد و حصر مسی در فصل جاری ادامه یافته و زدن 12 گل در 12 بازی باعث شده تا بارسا با اقتدار در صدر جدول حضور داشته باشد.
ویکتور فونت، یکی از نامزدهای ریاست بارسلونا در آینده ای نزدیک گفت: «افرادی که واقعیت را از درون می‌دانند، فهمیده‌اند که مسی به دلایل بسیاری با بارتومئو و هیئت مدیره او رابطه خوبی ندارد».
شاید بخشی از این موضوع به این دلیل باشد که ساندو روسل، رئیس سابق بارسا، نیمار را به عنوان جایگزین مسی در آینده خریداری کرد؛ اما صورت مالی و مبلغ پرداخت شده برای نیمار شفاف نبود و همین موضوع این شائبه را ایجاد کرد که شاید مبلغ بیشتری برای خرید او نسبت به مسی پرداخته شده باشد.
همچنین وقتی مسی از سوی اداره مالیات اسپانیا به فرار مالیاتی متهم شد، انتظار داشت که باشگاه بسیار بیشتر از او دفاع کند؛ به همین دلیل در تابستان 2016 او بسیار نزدیک به امضای قرارداد با منچستر سیتی بود؛ اما خوشبختانه این روند متوقف شد». فونت همچنین به سرخوردگی مسی از عملکرد بارسا در بازار نقل و انتقالات اشاره کرده است که نگرانی مسی باعث می‌شود که باشگاه تلاش بیشتری برای کسب عنوان داشته باشد. فونت افزود: «مسی علاقه مند است که بداند باشگاه چگونه قصد دارد خود را به عنوان یک تیم فوتبال تقویت کند تا او مطمئن شود که تلاش بلوگرانا برای حفظ رقابت ادامه خواهد داشت. مسی می‌خواهد برنده شود و به همین دلیل می‌خواهد بازیکنان خوبی را در کنار خودش ببیند؛ پس تصادفی نیست که در مورد فیلیپ کوتینیو، آنتوان گریزمان و دیگر ستارگان شایعات زیادی وجود دارد.»
 اما زمان زیادی از وقتی که مسی تصمیم به جدایی گرفته بود، گذشته است و خیلی زمان از آن مقطع نگذشته است که بندیتو، رقیب بارتومئو در سال 2015 برای به پایین کشیدن او اقدام کرده بود.   با این حال مسی بازیکنی عادی نیست. شگفت انگیز است که مدیران باشگاه با بحران‌های چند ماه اخیر، شرایط ماندن مسی را دشوار کرده اند. جدایی مسی می‌تواند شرایط باشگاه را به کلی بهم بریزد. فونت در این رابطه گفت: «شرایط نامشخص برای هر باشگاهی خوب نیست. امیدواریم که شرایط مشخص شود و این شایعات از بین برود. به نظرم این احتمال وجود دارد که قراردادش را تمدید نکند و به حضور در بارسا ادامه دهد، همانطور که پیش تر به باشگاه اعلام کرده بود. من دوست دارم اینطور فکر کنم که احتمال جدایی او نزدیک به صفر است. جدایی او یک بحران بزرگ خواهد بود. مدیران باشگاه نیز به دروغگویی متهم خواهند شد.

نظر شما