شناسهٔ خبر: 22649683 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

داستان ادامه دار روادید تیم ملی وزنه‌برداری

صاحب‌خبر -

روادید جدید اعضای تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در مسابقات جهانی آمریکا صادر شد.
بعد از اینکه روز سه‌شنبه روادید گروه اول اعضای تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در مسابقات جهانی آمریکا صادر شد، ویزای تعداد دیگری از اعضای تیم نیز صادر شد تا ترکیب تیم اعزامی به مسابقات رفته رفته کامل شود. روادید کیانوش و کوروش رستمی‌(برادر کیانوش به عنوان مربی)، کاظمی‌نژاد (عضو شورای فنی) و یکی از نفرات ذخیره (عسگری یا تیموری)‌ صادر شده است.
گفته می‌شود به زودی روادید سهراب مرادی، علی میری، علی مرادی‌(رئیس فدراسیون) و یکی از نفرات ذخیره (عسگری یا تیموری) نیز صادر خواهد شد.
روز سه‌شنبه هم روادید ایوب موسوی در دسته 94 کیلوگرم، علیرضا سلیمانی، علی هاشمی در دسته 105 کیلوگرم، سعید علی‌حسینی و بهداد سلیمی در دسته 105+ کیلوگرم، محسن بیرانوند و اصغر ابراهیمی، سرمربی و مربی تیم ملی صادر شده بود.
طبق برنامه اعلام شده گروه اول وزنه‌برداران یکشنبه هفته آینده (پنجم آذر) و گروه دوم هفتم آذر ماه عازم این رقابت‌ها می‌شوند. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان از ششم آذرماه آغاز شده و تا چهاردهم آذر ادامه خواهد داشت.
دردسرهای تیم ملی وزنه‌برداری برای دریافت روادید در شرایطی است که از میان ۶۲ کشور شرکت‌کننده در مسابقات قهرمانی جهان فقط ۸ کشور با ترکیب کامل در مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد و اکثر کشورها ترجیح داده‌اند کم تعداد ظاهر شوند. این 8 کشور عبارتند از ایران، آمریکا، آلمان، تایلند، کره، ازبکستان، کلمبیا و سیرالئون. ۱۷ کشور با سه یا دو وزنه‌بردار شرکت کرده‌اند و  ۲۱ کشور هم فقط یک وزنه‌بردار در آمریکا بر روی تخته می‌فرستند. ۱۶ کشور هم با ۴تا ۷ وزنه‌بردار در این مسابقات شرکت کرده اند.
از این رو مسابقات امسال نسبت به سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ شلوغ نخواهد بود. البته غیبت تیم‌های روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکیه، بلاروس، اوکراین، مولداوی، ارمنستان، چین و کره شمالی هم در کاهش تعداد نفرات تاثیر‌گذار است.

نظر شما