شناسهٔ خبر: 22649401 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

انتشار ایده‌های فلسفی اریک کانتونا

اریک کانتونا، بازیکن سابق منچستر یونایتد را که همیشه یقه‌اش را بالا می‌داد و گاهی با حاشیه‌هایش جنجال برپا می‌کرد، خوب می‌شناسیم. او حالا با انتشار کتابی متفاوت که ترکیبی از فلسفه و طراحی است، وارد بازار نشر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر و به نقل از آمازون، کتاب «دفتر یادداشت من» کتابی از اریک کانتوناست که 16 نوامبر 2017 وارد بازار نشر شده‌است.

کانتونا که همیشه یک وجه هنری نیز داشته و از وقتی خیلی جوان بود علاقه‌اش را به نقاشی و عکاسی ابراز می‌کرد، بعد به نوشتن روی آورد و اکنون در قالب یک یادداشت‌نویسی کوتاه، کتابی منتشر کرده که ترکیبی از کتابچه‌های یادداشتش است. در این کتاب مجموعه‌ای از آثار طراحی وی که تاکنون هرگز دیده نشده بودند ارائه شده و در‌عین‌حال او با طرح مسائل مختلف درباره ما، از عشق، مرگ، حماقت یا جامعه سوال‌هایی را مطرح کرده ‌است.

بازیکن سابق تیم منچستریونایتد حدود صد طراحی و مشاهداتی درباره موارد پوچ و سوال‌برانگیز زندگی را در این کتاب گرد آورده است.

کانتونای فرانسوی فرزند پدری است که ابتدا پرستار بود و بعد به نقاشی روی آورد؛ از همین روی او همواره به نقاشی و طراحی علاقه نشان می‌داد.

این کتاب پنجشنبه منتشر شده و کانتونا در مقدمه آن می‌نویسد: «من همیشه یک مداد کوچک و کتابچه یادداشت‌هایم را دارم». او در ضمیر ناخودآگاهش خود را پسر گمشده ماتیس نقاش با ویژگی‌هایی از پیکاسو می‌داند.

گرچه این کتاب به‌نوعی پر از شوخی‌های تصویری و بازی با کلمات است، اما می‌توان روحیه جنگجوی سابق فوتبال را نیز در آنها مشاهده کرد. او به فلسفه نیز گریز می‌زند و از مرگ و مذهب می‌نویسد.

در حالی که کانتونا از زمینه سینمایی نیز برخوردار است، اما می‌گوید خیلی بی‌معنی است که بخواهد خودش را بازیگر بنامد. او در فیلم «در جست‌وجوی اریک» فیلمی تحسین شده ساخته کن لوچ در سال 2009 بازی کرده و با یک بازیگر سینمای فرانسه به نام ریکاردا براکنی ازدواج کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما