شناسهٔ خبر: 22649398 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

کیندل در برابر کوبو/ مبارزه کانادایی-آمریکایی در دنیای کتابخوان‌های الکترونیک

کیندل و کوبو در ویژگی‌های خاص خود برای مشتری‌ها همیشه در حال رقابت هستند و هر کدام سعی می‌کند با استفاده از امکانات بهتر مشتری‌های کتابخوان الکترونیک را جذب کند.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گودایریدر، کیندل دستگاه کتابخوان الکترونیک شرکت آمازون و کوبو دستگاه شرکت کانادایی به همین نام، تقریباً دو دستگاه برتر در مطالعه کتاب‌های الکترونیک محسوب می‌شوند.

کیندل و کوبو، در ویژگی‌های خاص خود برای مشتری‌ها همیشه در حال رقابت هستند. به همین خاطر در این گزارش مقایسه‌ای کوتاه از ویژگی‌ها این دو را گردآوری کردیم.

 هر دو دستگاه دارای صفحات بزرگ بوده و ضدآب هستند. آخرین مدل کیندل دارای صفحه 7 اینچی با وضوح 1264.1680 است که در نوع خود منحصر به فرد محسوب می‌شود. این دستگاه با قابلیت 12LED به کاربر اجازه می‌دهد در تاریکی نیز کتاب بخواند. ابزار Voyage دستگاه کیندل به کاربر اجازه می‌دهد با استفاده از حسگرهای ویژه‌ای به طور اتوماتیک نور صفحه را بر اساس محیط تنظیم کند. وقتی شما در اتاق تاریکی قرار می‌گیرد دستگاه به طور خودکار میزان تاریکی را تشخیص داده و نور صفحه را بر اساس نور محیط تنظیم می‌کند.

نرم افزار کتابخوان نصب شده روی دستگاه کیندل به آخرین فن‌آوری مطالعه کتاب‌های الکترونیک مجهز است. با امکان IPX8 دستگاه کیندل، کاربر به راحتی صفحات طولانی را در مدت کوتاهی مطالعه می‌کند. در این دستگاه یک پردازنده قوی دوهسته‌ای یک گیگاهرتزی کار گذاشته شده است که باعث می‌شود دستگاه در ورق زدن‌های متوالی صفحات کتاب متوقف نشود. در این دستگاه جدید شرکت آمازون کتاب‌های صوتی نیز در دسترس کاربرد قرار داده شده است و با یک کلیک می‌تواند آنها را خریداری کند.

در مقابل دستگاه کوبو کانادا به نظر می‌رسد توانسته با صفحه 7.8 اینچی (کمی بزرگتر از کیندل) و وضوح 1872.1404 رضایت مشتری‌های خاص خود را برآورده کند. در این دستگاه کتابخوان کانادایی کسی که یک کتاب الکترونیک می‌خواند به راحتی می‌تواند بین صفحات جستجو کند و روی صفحات زوم (بزرگنمایی) کند. این دستگاه نسبت به کیندل دارای نور بهتری است و به جای استفاده از نورهای سفید از نورهای سه رنگ یا به اصطلاح از رنگهای RGB استفاده کرده است.

دستگاه کتابخوان کانادایی همچون مشابه آمریکایی‌اش دارای IPX8 برای خواندن صفحات طولانی است و با وجود ضدآب بودنش به راحتی می‌توان در محیط‌های مختلف حتی هنگام شنا از آن استفاده کرد.

در دستگاه کانادایی هم از پردازنده 1 گیگاهرتزی استفاده شده است و به خاطر داشتن 8 گیگابایت حافظه داخلی می‌توان کلی کتاب الکترونیک در آن ذخیره کرد. 

نظر شما