شناسهٔ خبر: 22648989 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کره شمالی:

تصمیم ترامپ علیه پیونگ یانگ ابزاری برای نابودی دولتهای مستقل است

یک مقام کره شمالی اعلام کرد که تصمیم اخیر مقامات واشنگتن برای گنجاندن نام پیونگ یانگ در فهرست «کشورهای حامی تروریسم» چیزی نیست جز ابزار آمریکا برای نابودسازی دولتهای مستقل.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مقامات کره شمالی می گویند که تصمیم دولت آمریکا برای افزودن نام پیونگ یانگ به فهرست کشورهای حامی تروریسم، چیزی نیست جز ابزار آمریکا برای نابودسازی دولتهای مستقل.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در مصاحبه با روزنامه رسمی این کشور تصمیم اخیر واشنگتن را «یک اقدام تحریک آمیز» خواند و اعلام کرد که پیونگ یانگ در هیچگونه فعالیت تروریستی نقشی نداشته است.

این مقام کره شمالی تأکید کرد که آمریکا از این حربه برای سرکوب کردن دولتهای مخالف استفاده می کند و آن را ابزار واشنگتن برای «برای نابودسازی دولتهای مستقل» خواند.

این مقام کره شمالی در ادامه افزود که اقدام اخیر آمریکا صرفاً کره شمالی را به تقویت زرادخانه هسته ای خود مصمم تر ساخت.

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اوایل روز دوشنبه کره شمالی را در فهرست «کشورهای حامی تروریسم» قرار داد و ادعا کرد که پیونگ یانگ «از اقدامات تروریسم بین المللی از جمله قتل و ترور در کشورهای خارجی حمایت کرده است».

شایان ذکر است که قرار دادن کره شمالی در جرگه کشورهای حامی تروریسم به معنای وضع تحریمهای بیشتر علیه پیونگ یانگ است که بخشی از روند اِعمال فشار آمریکا بر برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی بشمار می رود.

نظر شما