شناسهٔ خبر: 22648823 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

اندیشمند کشور گینه در اجلاس جهانی محبان اهل‌ بیت (ع):

تحقق ایمان در گروی التزام به محبت به اهل‌ بیت (ع) است

اندیشمند کشور گینه گفت: هر مؤمنی که سعی دارد ایمان خود را محقق کند و به آن ظهور و بروز دهد، باید التزام خود به محبت اهل‌ بیت (ع) را به اثبات برساند.

صاحب‌خبر -
تحقق ایمان در گروی التزام به محبت به اهل‌بیت(ع) استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، محمد حافظی جرلو اندیشمندی از کشور گینه در کمیسیون «راهبردها و راهکارهای وحدت و انسجام محبان اهل‌ بیت (ع) در تقابل با دشمنان» اجلاس جهانی محبان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، با طرح این سؤال که نزدیکی میان امت اسلامی و عشق به اهل‌ بیت (ع) چگونه است و چه راهبردی برای رسیدن به این اهداف وجود دارد، اظهار داشت: بعد از مطالعه قرآن و احادیث اهل‌ بیت (ع) دریافتم نزدیکی و قرابت به اهل‌ بیت(ع) از دو جنبه معنوی و مادی باید صورت گیرد.

محبت به اهل‌ بیت (ع) از بُعد معنوی یعنی ما می‌توانیم این محبت را در تمام جنبه‌های زندگی وارد کنیم و از آن اثر بگیریم. هر مؤمنی که سعی دارد ایمان خود را محقق کند و به آن ظهور و بروز دهد، باید التزام خود به محبت اهل‌ بیت (ع) را به اثبات برساند. 

وی با اشاره به اینکه محبت به اهل‌ بیت (ع) در جنبه مادی به معنای فراهم آوردن امکانات مالی برای سایر محبان اهل‌ بیت (ع) است، افزود: محبت به اهل‌ بیت (ع) در جنبه مادی یعنی امکاناتی در اختیار سایر محبان اهل‌ بیت (ع) قرار دهیم که آن‌ها را در قرار گرفتن در صراط‌ مستقیم کمک کند. این تقارب اثرگذاری زیادی در قلوب مؤمنین خواهد داشت.

حافظی جرلو تجربه جمهوری اسلامی ایران در راستای مقابله با چالش‌ها را تحسین‌ برانگیز توصیف کرد و افزود: تاکنون از سوی دشمن تلاش‌هایی در راستای به چالش کشیدن جهان اسلام از سوی دشمن صورت گرفته است و ما باید تدابیر مناسب‌تری در تقابل با آن‌ها اتخاذ کنیم. جمهوری اسلامی ایران تجربه خوبی در مقاومت علیه استکبار جهانی و مقابله با اندیشه تکفیری دارد و ما نیز راهبردمان باید بر اساس حکمت باشد.

وی با اشاره به برخی راهبردهای عملی در مقابله با جریان تکفیر و گسترش تفکر اهل بیتی گفت: تقویت حب اهل‌ بیت (ع) توسط مبادله فرهنگی و گسترش دیدارها، تأسیس مؤسسات علمی و فرهنگی میان محبان اهل‌ بیت (ع) در کشورهای‌شان، تقویت مؤسسات موجود که ابزارهایی برای تقویت فرهنگ اهل‌ بیت (ع) است، تأسیس مؤسسات اطلاع‌رسانی برای ترویج اندیشه‌های اسلامی، حمایت از شبکه‌های اجتماعی محب اهل‌ بیت (ع) از جمله راهکارهای عملی در مقابله با جریان تکفیر و گسترش تفکر اهل‌بیتی است. 

منبع: تسنیم

نظر شما