شناسهٔ خبر: 22648822 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به همت جامعه قرآنی؛

مراسم بزرگداشت مرحوم سیدمهدی فاطمیان برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مراسم بزرگداشت مرحوم سیدمهدی فاطمیان با حضور جمعی از فعالان و اساتید قرآنی در شورای عالی قرآن برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم بزرگداشت مرحوم سیدمهدی فاطمیان به همت جامعه قرآنی کشور در شورای عالی قرآن برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم مهدی عادلی و سعید پرویزی به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند.

در ادامه این مراسم محمد عباسی قاری پیشکسوت قرآن با بیان خاطراتی از مرحوم فاطمیان گفت: مرحوم فاطمیان همیشه دائم الذکر بودند به نحوی که شاید در یک روز 20ساعت آن را در حال ذکر گفتن بودند و به بنده توصیه می‌کردند که باید روزی دو جزء از قرآن را از او بپرسم.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های این مرحوم داشتن شخصیتی متین و آرام بود، او در زمان سفر هیچ‌وقت دچار آشفتگی نبود و اضطرابی به دیگران وارد نمی‌شد، گاهی در مسافرت‌هایی که 20 روز هم به طول می‌انجامید تهجد ایشان ترک نمی‌شد.

عباسی تاکید کرد: در واقع ایشان خیلی اهل تفکر و تعمق بود و کم حرف می‌زدند، تا زمانی که از او سوالی پرسیده نمی‌شد صحبت نمی‌کرد و همیشه با استناد به قرآن سخن می‌گفتند، از دیگر ویژگی‌های‌ استاد فاطمیان نقدپذیر بودن ایشان بود.

این پیشکسوت قرآنی یادآور شد: مرحوم استاد فاطمیان تسلط بالایی روی قرآن و مسایل اعتقادی داشتند، در سفر آفریقا با او همراه بودم و

عباسی بیان کرد: همچنین مرحوم فاطمیان تسلط بالایی روی قرآن و مسایل اعتقادی داشتند و در سفری که به آفریقا داشتیم او به دایره‌المعارف قرآن معروف شده بود.

وی در پایان گفت: آن مرحوم علاقه‌ی خاصی به امام حسن مجتبی(ع) داشتند، همین ارادت باعث شد که در نهایت در روز شهادت این امام عزیز به خاک سپرده شود.

نظر شما