شناسهٔ خبر: 22648731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اشتغال راهکار بازگشت سعادتمندانه مددجویان زندان به جامعه است

گروه اجتماعی: مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: کمک به اشتغال و حرفه آموزی زندانیان راهکاری مهم در جهت بازگشت شرافت‌مندانه و سعادت‌مندانه آنان به جامعه است و ارتکاب مجدد جرم را نیز کاهش می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از روابط عمومی زندان‌های کردستان، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان امروز، یکم آذرماه در پنجمین کارگروه اشتغال و حرفه آموزی زندان های استان، کمک به اشتغال و حرفه آموزی زندانیان را راهکاری مهم در راستای بازگشت شرافت‌مندانه و سعادت‌مندانه آنان به جامعه دانست و اظهارکرد: اگر برای مددجویان به صورت هدفمند برنامه ریزی نشود پس از آزادی مجددا شاهد ارتکاب جرم و بازگشت مجددشان به زندان ها خواهیم بود که کمک به مهارت آموزی در آنان می تواند در رفع این معضل چاره ساز باشد .

وی با اشاره به اهداف و فواید اشتغال و حرفه آموزی زندانیان، افزود: اگر اوقات فراغت زندانیان با استفاده از فعالیت های حرفه آموزی و اشتغالزایی پر شود، علاوه بر اینکه از پرورش افکار مجرمانه در ذهن آنها پیشگیری خواهد شد، شرایطی به وجود خواهد آمد که پس از آزادی از زندان نیز می توانند با کسب مهارت شغلی به عنوان نیروی کار مفید در جامعه فعالیت کنند.

مدیرکل زندان‌های کردستان در ادامه با ابراز خرسندی از وضعیت اشتغال مددجویان در زندان ها گفت: خوشبختانه با مقایسه آمار اشتغال مددجویان در آبان ماه و مهرماه سال جاری شاهد افزایش 14 درصدی تعداد زندانیان مشغول به کار در مراکز اصلاحی و تربیتی استان بوده ایم.

وی همچنین از افزایش آمار اعطای گواهینامه های مهارت به زندانیان خبر داد و بیان کرد: از آنجائیکه تعاملات بسیار خوبی میان زندان های کردستان و مراکز فنی و حرفه ای وجود دارد لذا تعداد گواهینامه های فنی و حرفه ای که در آبان ماه به مددجویان اعطا شده نسبت به ماه گذشته رشدی 22 درصدی را نشان می دهد.

ابراهیمی در این راستا افزود: در خصوص رشته های صنایع دستی نیز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهد رشد 19 درصدی مددجویان دارای مهارت شده در این حوزه نیز بوده ایم.

وی در پایان سخنان خود خدمت به زندانیان و خانواده های آسیب دیده آنان را دارای اجری فراوان نزد خداوند متعال دانست و یادآور شد: اشتغال به دغدغه ای مهم در جامعه تبدیل شده و بیکاری نیز از مهم ترین دلایل وقوع جرم در جامعه محسوب می شود، لذا روسای زندانها نیز می بایست با تلاش، پشتکار و مطالعه در حوزه اشتغال و حرفه آموزی، رضای خداوند متعال را که از همه اهداف متعالی تر است ملاک قرار داده تا به این ترتیب از اجر دنیوی و اخروی این کار خداپسندانه بهره‌مند شوند.

نظر شما