شناسهٔ خبر: 22648666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد

صادرات ۱۴ میلیون دلاری بخش تعاون در گلستان/ثبت ۱۱ هزار تعاونی

گرگان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از ثبت ۱۱ هزار تعاونی در گلستان خبر داد و گفت: سالانه ۱۴ میلیون دلار در بخش تعاون گلستان صادرات انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید مازندرانی شامگاه چهارشنبه در جلسه دیدار کارآفرینان گلستانی با استاندار گلستان که در گرگان برگزار شد، از ثبت ۱۱ هزار تعاونی گلستان در کشور خبر داد و اظهار کرد: ۵۰ درصد تعاونی‌های گلستان مربوط به بخش کشاورزی و ۵۰ درصد دیگر مربوط به بخش خدمات و صنعت است.

وی افزود: یک‌میلیون و ۲۳۰ هزار نفر در گلستان عضو تعاونی‌های استان هستند و سالانه ۱۴ میلیون دلار صادرات بخش تعاون در گلستان است.

مازندرانی بابیان اینکه تعاونی‌ها در گلستان فرصت بزرگی به شمار می‌روند، ادامه داد: در سال ۹۵، ۵۰ هزار نفر ساعت درزمینهٔ آموزش تعاونی‌ها برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: مشکلاتی درزمینهٔ قوانین تعاون وجود دارد و در اصل ۴۴ اساسی قانون اساسی آمده تعاونی‌ها از دادن سهمیه کارفرما معاف هستند اما هنوز لحاظ نشده است و در بخش واگذاری فعالیت‌ها هم اولویت با تعاونی‌هاست اما اکثراً این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی گفت: درزمینهٔ مالیات ۲۵ درصد تخفیف برای تعاونی‌ها در نظر گرفته‌شده است اما متأسفانه چون تعاونی‌ها از حسابرسی دقیق‌تری برخوردار هستند همیشه نسبت به شرکت‌های خصوصی مبلغ بیشتری را می‌پردازند.

مازندرانی گفت: تعاون در حوزه‌های معدن، صنعت و تعاونی‌های دانش‌بنیان و... زمینه فعالیت وجود دارد.

وی در رابطه با حمایت از کارآفرینان اظهار کرد: ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات روستایی برای گلستان در نظر گرفته‌شده است و حدود ۳۷۰ تا ۳۸۰ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر در نظر گرفته‌شده است.

نظر شما