شناسهٔ خبر: 22648606 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سردار غیب‌پرور در اختتامیه جشنواره «مدرسه عشق»:

باید در عرصه فرهنگ نگاه تحولی داشته باشیم

R1489/P1010113/S4,38,40/CT11

فرمانده سازمان بسیج گفت: بسیج تا زمانی می‌تواند به حیات مبارک خود ادامه دهد که نگاه تحولی و انقلابی به مسائل مختلف داشته باشد؛ روزی که نگاه تحولی در حوزه فرهنگ نداشته باشیم این حوزه را واگذار کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره «مدرسه عشق» با حضور سردار غلامحسین غیب‌پرور فرمانده سازمان بسیج و حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مجتمع فرهنگی-دانشجویی 13 آبان (لانه جاسوسی) برگزار شد.

در این مراسم سردار غلامحسین غیب‌پرور فرمانده سازمان بسیج گفت: خدمت و نوکری در بسیج را نعمت و فرصتی مغتنم می‌دانم؛ پایه و اساس این جشنواره حوزه‌های فرهنگی در پایگاه‌های بسیج هستند و کار بدیعی است که امروز اختتامیه پنجمین دوره آن را شاهد هستیم.

وی افزود: باور من این است که بسیج تا زمانی می‌تواند به حیات مبارک خود ادامه دهدکه نگاه تحولی و انقلابی به مسائل مختلف داشته باشد؛ روزی که نگاه تحولی در حوزه فرهنگ نداشته باشیم این حوزه را واگذار کردیم.

سردار غیب‌پرور با بیان این که بسیاری از اتفاقات ناخوشایندی که در حوزه فرهنگ رخ می‌دهد به خاطر مشکلات ماست؛ گفت: مشکلاتی نظیر کم‌کاری، تشخیص غلط، نگاه‌های کلیشه‌ای و استفاده نادرست از ظرفیت‌ها موجب ایجاد این وضعیت می‌شود؛ تشکیل «هیئت‌های اندیشه‌ورز» که مورد مطالبه جدی مقام معظم رهبری است هدفشان همین است تا بدانیم که در حوزه‌های مختلف فرهنگی چه اقداماتی را باید صورت دهیم.

وی ادامه داد: حتی در یک پایگاه بسیج محلی نگاه‌ها باید کلان و راهبردی باشد؛ اگر یک جوان بسیجی ما نگاه راهبردی و کلان به مسائل داشته باشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

فرمانده سازمان بسیج با بیان این که ما در انجام عملیات در زمان دفاع مقدس سه پارامتر را دنبال می‌کردیم؛ اذعان کرد: اول شناخت دشمن، دوم شناخت زمینی که عملیات در آنجا انجام می‌شد و سوم شناخت توانمندی‌های خودمان؛ چنان که مقام معظم رهبری نیز طی سخنرانی امروز مهم‌ترین فرصت را نیروی انسانی دانستند نه تجهیزات و پول. اگر ما دشمن، میدان جنگ و استعدادهای خودمان را بشناسیم بسیار بهتر از گذشته می‌توانیم عمل کنیم.

وی یادآور شد: ما باید از نگاه‌های کلیشه‌ای دست برداریم و به ویژه در عرصه فرهنگ باید نگاه تحولی داشته باشیم. ما تا جایی که می‌توانیم باید فعالیت‌های خود را مردمی کنیم؛ در هر جایی که مردم وارد عرصه شدند ما برنده شدیم مثل همین حادثه زلزله کرمانشاه؛ البته این امر نباید شعارگونه باشد بلکه باید قلباً به آن معتقد باشیم. امروز باید امور پایگاه‌های بسیج را به مردم بسپاریم و با مردم تعامل داشته باشیم؛ آن روزی که نگاه ما به جمع 40 نفره پایگاه‌ها محدود شود ما باخته‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما