شناسهٔ خبر: 22648591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رتبه نخست سراب در سنددار کردن موقوفات آذربایجان شرقی

تبریز- ایرنا- رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سراب با بیان اینکه بالای 90 درصد رقبات و موقوفات این شهرستان سندار شده است، گفت: این شهرستان در تهیه و صدور اسناد وقفی رتبه نخست استان آذربایجان شرقی را دارد.

صاحب‌خبر -

صابرموسوی افشار روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تاکید بر صیانت و حفاظت از موقوفات و بقاع متبرکه، افزود: تاکنون حدود 470 موقوفه و 1200 رقبه در این شهرستان وقف و ثبت و در مجموع یکهزار 217 فقره سند صادر شده است.
وی از کاهش ثبت وقایع ازدواج و افزایش آمار طلاق در دفترخانه های این شهرستان خبر داد و گفت: در نیمه نخست سالجاری 101 مورد طلاق ثبت شده که نسب به مدت مشابه در سال گذشته 7 درصد افزایش دارد.
موسوی ادامه داد: میزان ازدواج طی شش ماه گذشته 881 مورد بود که در مقایسه با سال گذشته 16 درصد کاهش را نشان می دهد.
وی با اشاره به افزایش درآمدهای ثبتی در این شهرستان، اظهار کرد: درآمدهای اجرایی و سپرده های دریافتی در سالجاری 287 درصد رشد دارد که این درآمدها شامل پرونده های وصولی، حق الاجرا و حق الاحراج می باشد.
موسوی از اجرای طرح توزیع ابلاغیه های اجرایی و اظهارنامه های تسلیمی توسط اداره پست در سراب خبر داد و گفت: به منظور تسریع در روند امورات ثبتی این طرح با مشارکت اداره پست طی قراردادی از اول آبان ماه در سراب اجرا می شود.
وی با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات ثبتی، گفت: اجرای این طرح ،علاوه بر حذف فیزیکی گردش پرونده ها در دفاتر و ادارات،از مراجعات مکرر مردم و بروز تخلفات احتمالی جلوگیری کرده است .
موسوی افزود: در جهت ایجاد بانک اطلاعاتی و آرشیو سوابق بیش از 65 درصد پرونده های موجود اسکن و به فایل الکترونیک تبدیل شده است.
شهرستان سراب با جمعیت 133 هزار نفر در فاصله 134 کیلومتری شرق تبریز واقع است.
خبرنگار: علی مجتهدی** تنظیم: مرتضائی**انتشار: عزیزی راد
7224/3038/518

انتهای پیام /*

نظر شما