شناسهٔ خبر: 22648069 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حکم اعدام و سلب تابعیت برای جوانان انقلابی بحرین

دادگاه استیناف بحرین رأی به "اعدام و سلب تابعیت" یک جوان انقلابی بحرین داده و شهیدی را که "تحت شکنجه به شهادت رسیده" محکوم به حبس ابد و سلب تابعیت کرد!

صاحب‌خبر -

حکم اعدام و سلب تابعیت برای جوانان انقلابی بحرینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از رسانه های بحرینی، دادگاه استیناف بحرین رأی به "اعدام و سلب تابعیت" یک جوان انقلابی بحرین داده و شهیدی را که "تحت شکنجه به شهادت رسیده" محکوم به حبس ابد و سلب تابعیت کرد!

دادگاه استیناف بحرین عصر امروز ۲۲ نوامبر (اول آذر) رأی به اعدام و سلب تابعیت از یک جوان بحرینی، حبس ابد و سلب تابعیت از جوانی دیگر که پیش از این در زندان به شهادت رسیده است و تحمل سه سال حبس برضد هفت نفر دیگر داد.

دادستانی جنایی بحرین این جوانان را در قضیه ای تلفیقی و مبهم متهم به اقدام به انفجار در منطقه العکر بحرین در جولای سال ۲۰۱۶ نموده بود.

گفتنی است، "شهید حسن الحایکی" متهم ردیف دو این پرونده ست که در ماه جولای ۲۰۱۶ تحت شکنجه و حین بازجویی در کمتر از یک ماه پس از بازداشت به شهادت رسید یکسال بعد در ژوئن ۲۰۱۷ محکوم به حبس ابد و سلب تابعیت شده است و دادگاه استیناف بحرین امروز این حکم صادره در خصوص وی را تایید کرد.

 

شایان ذکر است،  "شهید حسن الحایکی" متهم ردیف دو این پرونده ست که در ماه جولای ۲۰۱۶ تحت شکنجه و حین بازجویی در کمتر از یک ماه پس از بازداشت به شهادت رسید یکسال بعد در ژوئن ۲۰۱۷ محکوم به حبس ابد و سلب تابعیت شده است و دادگاه استیناف بحرین امروز این حکم صادره در خصوص وی را تایید کرد.

گفتنی است، در جولای سال ۲۰۱۶ در حین عبور خودروهای سلطنتی از منطقه العکر بحرین، تیر اندازی گارد ویژه سلطنتی به خودرویی شخصی منجر به شهادت رسیدن راننده خودرو خانم فخریه مسلم شد ، در پی این حادثه که سر و صدای رسانه ای بسیاری ایجاد نمود بحرین اعلام کرد این بانو در اثر وقوع انفجار تروریستی کشته شده است و گروهی از جوانان منطقه "المعامیر" را بازداشت نموده و آنها را به انجام عملیات انفجاری در این منطقه متهم نمود. در طی تحقیق و بازجویی جهت اخذ اعتراف حسن الحایکی تحت شدیدترین شکنجه ها به شهادت رسید.

انتهای پیام/

اقدامات ظالمانه آل خلیفه برابر جوانان انقلابی

 

نظر شما