شناسهٔ خبر: 22647903 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

غیب پرور: نگاه بسیج باید تحولی و انقلابی باشد

غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستصعفین در مراسم اختتامیه جشنواره مدرسه عشق که شامگاه امروز(چهارشنبه1 آذر) در لانه جاسوسی برگزار شد، با تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: این جشنواره یک کار بدیعی است که پنجمین اختتامیه آن را برگزار می کنیم.

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان بسیج مستصعفین گفت: بسیج تا زمانی می تواند به حیات خود ادامه دهد که نگاه تحولی و انقلابی به مسایل داشته باشد، اگر این نگاه وجود نداشته باشد، به خصوص در حوزه فرهنگ نشان از این دارد که آن میدان را به دشمن داده‌ایم هست.

غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستصعفین در مراسم اختتامیه جشنواره مدرسه عشق که شامگاه امروز(چهارشنبه1 آذر) در لانه جاسوسی برگزار شد، با تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: این جشنواره یک کار بدیعی است که پنجمین اختتامیه آن را برگزار می کنیم.

وی افزود: بسیج تا زمانی می تواند به حیات خود ادامه دهد که نگاه تحولی و انقلابی به مسایل داشته باشد، اگر این نگاه وجود نداشته باشد، به خصوص در حوزه فرهنگ نشان از این دارد که آن میدان را به دشمن داده‌ایم هست.

غیب‌پرور تصریح کرد: نگاه های کلیشه ای ما را از نگاه انقلابی وا می دارد به همین خاطر باید تحولی در آن صورت بگیرد که یکی از وظایف هیئت های اندیشه ورز همین است.

سردار غیب پرور خاطر نشان کرد: ما دوران دفاع مقدس وقتی می خواستیم پیروزی خود را در عملیاتی حدس بزنیم سه پارامتر را می سنجیدیم، اولی آن شناخت میدان بود و دومین مورد نیز شناخت دشمن است در حالی که امروز دشمنان به روز متولد می شوند و مورد سوم نیز توانمدی های خودمان بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: مقام معظم رهبری امروز در بیانات خود مهم ترین فرصت را نیروی انسانی دانستند، نه پول و تجهیزات یعنی در مسائلی که به پیروزی رسیده‌ایم از توانمندی نیروی انسانی بوده است.

سردار غیب پرور تصریح کرد: در عرصه رسیدن به اقتصاد مقاومتی نیز باید با نگاه تحولی برخورد کرد زیرا با نگاه سنتی به نتیجه نخواهیم رسید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به شاخصه های نگاه تحولی و انقلابی، بیان داشت: باید کار ها را مردمی کنیم همانطور که در زلزله اخیر کرمانشاه دیدم که وقتی مردم وارد میدان شدند تحول ایجاد شد، لذا باید ببینیم که در بسیج به چه میزان کار ها را به مردم سپرده‌ایم و تلاشمان این باشد که در بسیج کارها را به دست مردم دهیم.

 

مهم ترین نیاز زلزله زدگان تهیه کانکس است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد: در حال حاضر مهم ترین اقدام رساند کانکس به مناطق است که دوستان ما در سپاه های استانی این کار را انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستصعفین در حاشیه اختتامیه جشنواره مدرسه عشق در جمع خبرنگاران درباره اقدامات صورت گرفته توسط بسیج در زلزله کرمانشاه، عنوان کرد: در همان ساعات ابتدای نیرو های بسیج و سپاه در کرمانشاه حاضر شدند.

وی افزود: ما برای سازماندهی اقدامات قرارگاه سهید جعفری را تشکیل دادیم که این قرار در حال حاضر نیز فعال است و طبق تقسیم کاری که صورت گرفت ما در روستاها حاضر شدیم.

سردار غیب پرور گفت: اقدامات اولیه صورت گرفته است و در حال اتمام هم است اما بارانی کار ما را با اخلال رو به رو کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در حال حاضر مهم ترین اقدام رساند کانکس به مناطق است که دوستان ما در سپاه های استانی این کار را انجام می دهند.
وی تصریح کرد: اقداماتی که برای دو ماه اینده پیش بینی شده و تقسیم کار شده است با توجه به سرمای هوا کمک به احداث سر پناه و مسکن برای زلزله زدگان است.
سردار غیب پرور همچنین در مورد اقدامات آینده بسیج خاطرنشان کرد: برنامه بر مبنای گروه های جهادی تدوین شده است که امروز گزارش آن را نیز به مقام معظم رهبری ارائه دادم که گروه جهادی را به عنوان گروه های استقراری 3 تا 5 سال خواهیم داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: یک ساماندهی برای بسیج جامعه پزشکی خواهیم داشت و با توجه به این که ما 13 میلیون دانش آموز داریم می توانیم با یک سرمایه گذاری خوب و برنامه ریزی با محوریت محرومیت زدایی، با عنوان تعالی بسیج اقدامات خوبی را انجام دهیم.

نظر شما