شناسهٔ خبر: 22647893 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

درخواست ديه از بيت المال براي قتل نگهبان خيريه

روزنامه جوان

اعضاي خانواده نگهبان خيريه كه سال گذشته به طرز مرموزي در جنوب تهران به قتل رسيده بود از بيت المال درخواست ديه كردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار ما، صبح روز 22 دي‌ماه سال گذشته، مأموران پليس با تماس تلفني كاركنان بيمارستاني در جنوب تهران در جريان مرگ مشكوك مرد جواني قرار گرفتند. مأموران در بيمارستان با جسد مرد 45 ساله‌اي به نام ايوب روبه‌رو شدند كه با ضربات چاقو به قتل رسيده‌بود. بررسي‌ها حكايت از اين داشت مقتول، نگهبان مؤسسه خيريه‌اي در حوالي كيانشهر است كه لحظاتي قبل مردي كه براي پخش غذاي نذري به آنجا رفته بود پيكر خونين و نيمه جان او را در اتاق نگهباني‌اش كشف مي‌كند. 
با اعلام خبر قتل مرموز نگهبان خيريه تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي به دستور بازپرس ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران براي تحقيقات وارد عمل شدند. تحقيقات ميداني نشان داد مقتول مدتي است با يكي از كارمندان خيريه به نام اشرف اختلاف داشته است. همچنين مشخص شد اشرف مدعي شد كه مقتول براي او مزاحمت ايجاد كرده است. در چنين شرايطي مأموران اشرف را به عنوان مظنون حادثه تحت نظر گرفتند تا اينكه دريافتند اين زن مدتي است با مرد جواني به نام شهروز ارتباط تلفني دارد اين دو نفر پيامك‌هايي هم درباره مقتول براي هم ارسال كرده‌اند. مأموران در ادامه شهروز و اشرف را بازداشت كردند. 
دو متهم در بازجويي‌ها قتل مرد نگهبان را انكار كردند. اشرف گفت: من كارشناسي ارشد روانشناسي دارم و مدتي است در اين خيريه كار مي‌كنم. چند سال قبل زن دوم مرد پزشكي شدم تا اينكه تصميم گرفتم از او جدا شوم. در حالي كه قصد جدايي داشتم با شهروز برادر يكي از دوستانم آشنا شدم. از طرفي مقتول كه خبر داشت با شوهرم اختلاف دارم براي من مزاحمت ايجاد مي‌كرد. روز حادثه وقتي به خيريه رفتم و متوجه حادثه شدم به شهروز پيامك دادم كه نگهبان را به قتل رسانده‌اند. من به شهروز گفتم اگر من زودتر رسيده بودم احتمالاً مرا هم به قتل رسانده بودند و منظورم از پيامك اين بود. 
در حالي كه دو متهم از اتهام قتل تبرئه شدند اعضاي خانواده مقتول به دادسرا آمدند و درخواست پرداخت ديه از بيت المال را مطرح کردند، بنابراين قاضي پرونده درخواست اولياي دم را براي بررسي به دادگاه كيفري استان تهران ارسال كرد. 

نظر شما