شناسهٔ خبر: 22647726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

استاد حوزه علمیه خواهران:

حوزه های علمیه با اقتدار در مقابل نفوذ دشمن ایستادگی کنند

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: حوزه های علمیه باید پاسخگوی متقن و محکم شبهات در عصر حاضر باشند تا بتوانند با اقتدار در مقابل نفوذ دشمن ایستادگی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، زهره صفاتی استاد سطوح عالی حوزه علمیه خواهران بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره استانی علامه حلی که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، بیان کرد: حوزه های علمیه باید پاسخگوی متقن و محکم شبهات در عصر حاضر باشند تا بتوانند با اقتدار در مقابل نفوذ دشمنان ایستادگی کنند.

پیروزی قاطع مسلمانان بر داعش

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خواهران با تبریک پیروزی قاطع مسلمانان بر داعش، اظهار داشت: این پیروزی را بر رهبر معظم انقلاب و خانواده های محترم شهدای مدافع حرمی که از حریم عصمت و طهارت دفاع کرده و در این راه جان خویش را فدا کردند تبریک عرض می کنم.

وی با بیان این که طبق اخبار مداد علما بر خون شهدا برتری دارد، گفت: مداد و قلم جهت می دهد و رهبری می کند و حقایق جهاد، شهادت و مبارزه در مسیر حق را معین می کند، قرآن کریم بر قلم قسم خورده است و قلم زنان می توانند روشنگران جامعه باشند.

صفاتی ادامه داد: پژوهش در درجه اول باید از عمق لازم برخوردار بوده و بر پایه ادله متقن و محکم استوار شود، مستندات کلام قلم زنان در حوزه های دین باید بر اساس کتاب و سنت باشد، تولید علم در حوزه های علمیه خواسته رهبر معظم انقلاب است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خواهران با اشاره به این نکته که جمع آوری و نقل نظرات در جهت تحکیم و اعتبار بخشی یک موضوع کار مفید و سودمندی است، بیان کرد: با مراجعه به آثار مرحوم صاحب جواهر و شیخ انصاری نقل نظرات بسیاری مشاهده می کنیم، امروزه باید علاوه بر نقل نظرات، نظریه پردازی های مناسب نیز بر روی آن ها صورت پذیرد.

آگاهی بخشی اجتماع در حوزه های دین شناسی

وی اضافه کرد: امروزه شکل حوزه ها با وجود گستره علوم به صورت تخصصی، پژوهشگران و طلاب اعم از خانم و آقا فرصت آن که سالیان بیشتری را به تحصیل اختصاص دهند ندارند.

استاد حوزه علمیه گفت: پژوهش باید در تمامی عرصه های امور دینی مورد نیاز جامعه وارد شده و سبب آگاهی بخشی اجتماع و مردم در حوزه های دین شناسی شود.

صفاتی ادامه داد: گستره دین مجموعه ای از مباحث عقیدتی، عقاید، اخلاقیات و احکام است که باید در حوزه پژوهش قرار گیرد، تفقه دین بر اساس دقت و شناخت عمیق از آن را فقه می گوییم.

راهکارهای عملی برای رفع مشکلات در حوزه مطالعات اجتماعی

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خواهران با اشاره به آیات از سوره توبه، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده است که چرا مومنان به دنبال دانش عمیق و ریشه داری که برای آن باید زحمت کشید و به آسانی به دست نمی آید نمی روند.

وی با بیان دعای پیامبر اکرم(ص) برای امام علی(ع)، اظهار داشت: حضرت محمد(ص) از خداوند خواست که امیرالمونین(ع) را دانای در دین کند.

صفاتی خاطرنشان کرد: امروزه حوزه ها باید نیاز مردمان دین مدار را مرتفع کرده و توجه و حواس خود را بر  نیاز روز جامعه متمرکز کنند، راهکارهای عملی برای رفع مشکلات در حوزه مطالعات اجتماعی موثر است./842/پ۲۰۲/ب۱

نظر شما