شناسهٔ خبر: 22647647 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رهبر معظم انقلاب در ديدار بسيجيان:

نابودي داعش پيام ما را به گوش ملت‌ها رساند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار هزاران نفر از بسيجيان سراسر كشور، بسيج را پديده‌اي كم نظير، گره‌گشا و از افتخارات امام راحل(ره) خواندند...

صاحب‌خبر -
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار هزاران نفر از بسيجيان سراسر كشور، بسيج را پديده‌اي كم نظير، گره‌گشا و از افتخارات امام راحل(ره) خواندند و با تأكيد بر گسترش روحيه بسيجي به معناي «انگيزه و شوق و تلاش براي تحقق اهداف انقلاب و سربلندي و پيشرفت ايران»، افزودند: دشمن خصومت خود را از هر طرف تشديد كرده تا مقاومت برخاسته از تفكر انقلابي و اسلامي را در منطقه نابود كند اما جوانان و مردان مؤمن و پراستقامت، با دفع غده سرطاني تكفيري داعش، دشمنان را به زانو در آوردند و مفهوم ما مي‌توانيم را بار ديگر براي همه اثبات كردند. 
‌   ‌   ‌   ***
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي بسيج را به معناي گردآوري و استفاده از ظرفيت آحاد مردم و نيروي انساني فعال، مجاهد و مبتكر خواندند و با تأكيد بر اينكه اگر انقلاب اسلامي، بسيج را نداشت، با نقيصه و خلأ بزرگي مواجه بود، افزودند: سازمان مقاومت بسيج به عنوان يك مجموعه كارآمد، نمادي از بسيج عمومي مردمي است كه وظايف حساس و مهمي برعهده دارد. 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به « سخن نو‌» انقلاب اسلامي براي بشريت گفتند: سخن نو انقلاب اسلامي اين بود كه جوامع انساني مي‌توانند به پيشرفت‌هاي مادي و علمي دست يابند و همزمان رضايت پروردگار را كسب و ارزش‌هاي الهي را حفظ كنند. رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: تحقق چنين جامعه‌اي و دستيابي به پيشرفت‌هاي مادي و اهداف والاي معنوي، نيازمند بايدها و نبايدهايي است كه «بي عدالتي، استبداد، فاصله طبقاتي و فساد عملي و فكري و غرق شدن در شهوات» از نبايدها و «اخلاص، احساس وظيفه، تلاش و مجاهدت، كار، و جلب رضايت خدا» از بايدها، است. 
‌    
وظيفه اصلي بسيج هماهنگ‌سازي ظرفيت‌هاست
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: آن ساختار و قالبي كه توانست مجموعه بايدها و نبايدها را در خود جمع كند، نظام جمهوري اسلامي بود. ايشان گفتند: جمهوري اسلامي، با كمك و هدايت پروردگار و با بيداري و هوشياري امام راحل و مجاهدت ملت توانست اسلام مورد آرزوي مسلمانان را در قالب يك نظام سياسي محقق كند و پايه اوليه را بنا نهد. رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: البته اين نظام سياسي تا رسيدن به اهداف والاي خود فاصله زيادي دارد ولي دستيابي به اين اهداف با در صحنه بودن و تكيه بر نيروي انساني مصمم و با اراده امكان‌پذير است. ايشان تأكيد كردند: اگر آحاد نيروي انساني، حركت، هدف و شيوه بسيج را مبناي تلاش و فعاليت خود در ميدان‌هاي مختلف، قرار دهند، در واقع همه آحاد كشور بسيجي هستند. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: وظيفه اصلي نيروي مقاومت بسيج اين است كه با هماهنگ‌سازي ظرفيت ها، اراده‌ها و ابتكارهاي مردم به‌ويژه جوانان، براي رسيدن به اهداف والاي جمهوري اسلامي، هم افزايي ايجاد كند تا شاهد يك حركت سازندگي و توليد و پيشرفت از جانب ميليون‌ها نفر از آحاد مردم، در بخش‌هاي مختلف باشيم. 
‌    
دشمن مجال بيابد ضربه مي‌زند
رهبر انقلاب در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به ادامه بي‌وقفه توطئه‌هاي دشمنان، از كساني كه از بازگو شدن و تكرار عنوان دشمن ناراحت مي‌شوند، انتقاد كردند و افزودند: اين افراد غافل متوجه نيستند كه اگر دشمن مجال بيابد در وارد كردن ضربه هيچ تأملي نخواهد كرد، بنابراين بر اساس يك اصل عقلاني و جاودانه نبايد عملي، سخني يا حالتي از خود نشان داد كه دشمن را به توهم ضعف در صفوف ايرانيان بيندازد و او را به ضربه زدن و اعمال خصومت تشويق كند. 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با استناد به آيات قرآن كريم، ايستادگي در راه خدا را، هم موجب ثواب اخروي و هم باعث اجر دنيوي يعني عزت و اقتدار و پيشرفت دانستند و افزودند: جمهوري اسلامي ۳۸ سال است با خصومت‌هاي استكبار و صهيونيزم و ارتجاع درگير بوده اما امروز صدها يا شايد هزاران برابر، از اول انقلاب پيشرفته‌تر و مقتدرتر است و اين، معناي پاداش دنيوي ايستادگي و استقامت است.  رهبر انقلاب اسلامي، تحليل درست از واقعيات كشور را ضروري خواندند و خاطرنشان كردند: نبايد با نگاه به برخي بي اعتقادي و بي اعتنايي‌ها، انقلاب و نظام اسلامي را ضعيف شده تصور كرد چرا كه از اول انقلاب اين مسائل وجود داشته است ضمن اينكه حركت زيبا، شيوا و مبارك جوانان مؤمن، واقعيتي است كه از هميشه، درخشان‌تر است. 
‌    
جوان انقلابي امريكاي مستكبر را به زانو درآورد
ايشان، اثرگذاري نسل جوان و مؤمن كشور در منطقه را با وجود نديدن و درك نكردن دوران انقلاب و امام و دفاع مقدس، از معجزات انقلاب اسلامي خواندند و خاطرنشان كردند: شما جوانان توانسته‌ايد امريكاي مستكبر را به زانو درآوريد و شكست دهيد. رهبر انقلاب اسلامي عامل حقيقي نابودي و دفع غده سرطاني داعش را روحيه و احساس بسيجي خواندند و افزودند: دشمنان سعي كردند به وسيله اين گروه تكفيري غيرانساني، حادثه‌اي را عليه جريان مقاومت به وجود آورند اما جوانان مؤمن، با شوق و انگيزه وارد ميدان مجاهدت شدند و دشمن را به زانو درآوردند.

 رهبر انقلاب اسلامي با انتقاد از كساني كه با خواندن آيه يأس، ملاحظه و رودربايستي در مقابل قدرت‌ها را تبليغ مي‌كنند، افزودند: چند توطئه پي در پي امريكا، صهيونيزم و ارتجاع در منطقه با اقتدار جمهوري اسلامي خنثي شد كه يكي از آنها نابودي داعش بود، آيا اين اثبات «ما مي‌توانيم» نيست؟

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، نابودي اين گروه تكفيري غيرانساني را با همت جوانان و مردان مؤمن و تلاش كساني كه مقاومت را قبول دارند كاري بسيار بزرگ برشمردند و افزودند: در برخي از كشورهاي همسايه نيز باور به توانايي در نابود كردن داعش وجود نداشت اما وقتي به ميدان وارد شدند پيروزي را به چشم ديدند و پيام انقلاب اسلامي يعني ما مي‌توانيم را باور كردند. ضمن اينكه انقلاب نيز نشان داد پيام‌هاي بديع و راهگشاي خود را اينگونه و در عرصه عمل به افكار ملت‌ها مي‌رساند. 
‌    
عده‌اي در داخل، بلندگوي دشمن شده‌اند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، روحيه بسيجي يعني انگيزه و شوق و تلاش را نياز همه عرصه‌هاي علمي، اقتصادي، صنعتي و فرهنگي دانستند و افزودند: ميليون‌ها نفر در سراسر كشور عضو سازمان بسيج نيستند اما بالقوه بسيجي‌اند كه بايد از اين ظرفيت فوق‌العاده براي انجام دادن كارهاي فراوان در عرصه‌هاي مختلف استفاده كرد.

 ايشان حفظ بسيج را در گرو حفظ خصوصيات معتبر بسيج از جمله «بصيرت» و «دشمن‌شناسي» دانستند و افزودند: جوانان بايد با درك ترفندهاي مختلف دشمن در زمينه‌هاي فردي، خانوادگي و اجتماعي، اين شيوه‌ها را خنثي كنند. رهبر انقلاب اسلامي، نااميد كردن جوانان و القاي «ما نمي‌توانيم» را از شيوه‌هاي مهم بيگانگان خواندند و افزودند: متأسفانه عده‌اي در داخل، بلندگوي دشمن شده‌اند و نمونه‌هاي فراوان اثبات عيني توانايي‌هاي ملت و نظام را ناديده مي‌گيرند. 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، «سرنگون كردن نظام مستبد و وابسته پادشاهي»، «ايجاد عوامل و عناصر پيشرفت و اقتدار نظام اسلامي» و «توانايي نفوذ در افكار و انديشه‌هاي ملت‌ها» را از جمله نمونه‌هاي فراوان توانايي ملت ايران برشمردند و افزودند: از اين پس نيز به توفيق الهي، انقلاب اسلامي با تكيه بر نسل جوان و مؤمن، حركت در مسير تحقق همه اهداف خود را ادامه خواهد داد. ايشان، تجربه‌هاي مكرر و عيني ملت ايران را در عرصه «ما مي‌توانيم» خاطرنشان كردند و افزودند: «ما مي‌توانيم» مفهومي صرفاً اعتقادي نيست بلكه ملت ايران بارها به چشم خود و با همه وجود، آن را مشاهده و درك كرده است. 
‌    
مجاهدت و ثبات قدم، واجب‌ترين لوازم پيشرفت
رهبر انقلاب اسلامي، مجاهدت و ثبات قدم را از واجب‌ترين و مهم‌ترين لوازم و عوامل پيشرفت خواندند و افزودند: بايد درون خودتان، محيط پيرامون و عناصر مرتبط را ثابت قدم نگه داريد تا وعده پيروزي خدا محقق شود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اهداف انقلاب در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي، علمي، سياسي و فرهنگي تأكيد كردند: به لطف پروردگار ايران عزيز در آينده‌اي نه چندان دور به همه اين اهداف خواهد رسيد و نسل جوان معضلات اقتصادي را حل، پيشرفت‌هاي علمي را مضاعف و مفاهيم و محتواي فرهنگي و قرآني را در جامعه محقق خواهد كرد. رهبر انقلاب اسلامي بار ديگر هوشياري در مقابل دشمنان را توصيه كردند و افزودند: نيروهاي مبتكر و مؤمن، براي ترفندها و شيوه‌هاي جديد دشمنان آماده باشند و با پيشگيري و پاسخ مناسب، به وظايف خود عمل كنند. ايشان در پايان سخنانشان گفتند: از خداوند متعال مسئلت مي‌كنيم ارواح طيبه شهداي عزيز را كه در عراق و سوريه مؤمنانه وارد ميدان شدند، با اولياي خود محشور فرمايد. 
‌   
جعفری: اسرائیل در جنگ آتی نابود می‌شود
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه با اشاره به زوال تروريست‌هاي تكفيري و به حاشيه رانده‌شدن امريكا در تحولات منطقه و واماندگي رژيم‌هاي وابسته و مرتجع، گفت: امروز دوست و دشمن خوب مي‌دانند كه ديگر رژيم صهيونيستي در حد و اندازه يك تهديد معتبر نيست و هر جنگ جديد، به محو اين رژيم از جغرافياي سياسي منجر خواهد شد. 
فرمانده سپاه اولويت كنوني بسيج را كمك به مردم براي غلبه بر مشكلات زندگي خواند و افزود: حضور مؤثر در عمليات امداد و نجات براي دستگيري از مردم بحران‌زده و ارتقاي امنيت محلات از مهم‌ترين اولويت‌هاي بسيج است. 
‌   
بسیج الگوی منطقه شده است 
‌ سردار غلامحسين غيب‌پرور، رئيس سازمان بسيج مستضعفين نیز با ارائه گزارشي از برنامه‌ها و رويكردهاي اين سازمان، گفت: رويش نسل جديد مؤمن و انقلابي همچون حججي‌ها نويدبخش آن است كه به بركت انقلاب اسلامي، بسيج به الگويي براي ملت‌هاي مسلمان و مستضعفان جهان تبديل شود. در ابتداي اين ديدار نيز چند تن از فعالان و نمايندگان اقشار بسيج به بيان فعاليت‌ها و ديدگاه‌هاي خود پرداختند. 

نظر شما