شناسهٔ خبر: 22647611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در قزوین:

وظیفه اصلی رسانه‌ها مقابله با رانت خواری و متجاوزان به حقوق مردم است

R41364/P1377/S6,63/CT12

نماینده ولی فقی در استان و امام جمعه قزوین گفت: امروز رسانه‌ها باید در برابر ظلم و ستم ایستادگی کرده و حقوق مردم را از متجاوزان به بیت‌المال مطالبه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، به نقل از روابط عمومی بسیج رسانه همزمان با هفته بسیج، نشست تخصصی اخلاق رسانه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسئول و اعضای سازمان بسیج رسانه و جمعی از مدیران مسئول و خبرنگاران عصر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه استان قزوین برگزار شد.

در این نشست، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: استکبار با راه‌اندازی داعش قصد داشت کشور ما را به آتش بکشد و در حقیقت سوریه و عراق هدف فرعی آنها بود.

وی افزود: در حالی که ایران اسلامی هدف اصلی فتنه‌های منطقه بود، اما همین کشور محور برچیدن فتنه‌ها شد و به برکت رشادت‌ها و جانفشانی‌های شیعیان برای نجات کشورهای منطقه، قطع به یقین آینده سوریه و عراق با محبت اهل‌بیت(ع) بیشتر گره می‌خورد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: روزگاری آمریکایی‌ها بر حاکمان کشور ما مسلط بودند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی سیلی محکمی از ما خوردند و دستشان از کشور کوتاه شد و به لطف خداوند روزی فرا خواهد رسید که آن‌ها مجبور می‌شوند کیلومترها از کشور ما فاصله بگیرند و هراس داشته باشند که در تیررس ما قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد:«همام» انسانی با ایمان، با تقوا و هم صحبت امیرالمؤمنین(ع) بود و صحبت‌های آن حضرت را درک می‌کرد و لیاقت شنیدن سخنان و پندهای حضرت را داشت.

عابدینی به تشریح تقسیم بندی امام علی(ع) از انسان‌ها پرداخت و تأکید کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند عده‌ای هستند که خدا را از ترس عبادت می‌کنند و این روش بردگان است و بندگان حقیقی نباید با این روش به عبادت خداوند بپردازند.

وی افزود: امام علی(ع) می‌فرمایند عده‌ای دیگر هستند که عبادت و بندگی خداوند را به فضای تجارت تبدیل کرده‌اند و و چون باری‌تعالی بهشت را در عوض عبادت و بندگی هدیه می‌کند، آن‌ها به این خاطر به عبادت مشغول هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امام حسین(ع) در مقابل مکر و حیله یزیدیان زمانشان فریاد برآوردند و فرمودند مگر نمی‌بینید به حق عمل نمی‌شود و باطل مهم شمرده شده است؟!

عابدینی عنوان کرد: رسالت امروز رسانه‌ها نیز همین است و باید در مقابل ظلم‌ها و ستم‌هایی نظیر زمین‌خواری‌ها فریاد برآورند و در مقابل کسانی که چشم در چشم ما نگاه می‌کنند و به حقوق مردم تعدی می‌کنند با جدیت بایستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم در حالی که برخی‌ها زمین‌هایی که از اجدادشان به آنها به ارث رسیده است را وقف عموم می‌کنند، برخی دیگر که در جایگاه حافظ منافع ملت قرار دارند به حقوق مردم تعدی کرده و زمین‌های بیت‌المال و زمین‌های مردم مظلوم را به یغما می‌برند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امام حسین(ع) برخی را عبید دنیا معرفی می‌کند که تنها جاذبه‌ها و مطامع دنیایی برایشان جذابیت دارد و دین تنها بر سر زبانشان است و مانند منافقان رفتارهای دوگانه از آن‌ها سر می‌زند و تا زمانی که با دین اموراتشان می‌گذرد با آن همراهی می‌کنند.

عابدینی ادامه داد: رسانه در جایگاه مؤذن قرار دارد و باید بساط ستمگران، منافقان، مستکبران، فتنه‌گران و کسانی که طماع هستند و هیچ خیری برای مردم نمی‌خواهند را به خطر بیندازد، به گونه‌ای که آن‌ها نتوانند آن رسانه را تحمل کنند.

در ادامه این نشست، مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین هفته بسیج را تبریک گفت و به رشادت‌های شهدای مدافع حرم این استان در دفاع از حرمین اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما