شناسهٔ خبر: 22647525 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

اختلاف اروپا و آمریکا برای اعمال فشار بر ایران

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز؛ محمد عبداللهی در کانال تلگرامی خود نوشت: رفتارهای پارادوکسیکال برخی کشورهای اروپایی بخصوص فرانسه سبب شده تا برخی خوش باوران داخلی حساب کشورهای اروپایی را از آمریکا جدا کنند. در خصوص رفتارهای فرانسوی ها نسبت به ایران توجه به چند مسئله حائز اهمیت است:
1. نخست اینکه فرانسوی ها به ایران به عنوان یک بازار مصرف برای کالاهای خود می نگرند، قراردادهای کلانی که شرکت های پژو، رنو، ایرباس و ... با ایران منعقد کردند نشان دهنده این موضع است.
2. روی دیگر رفتار فرانسوی ها نسبت به ایران این است که رفتار منطقه ای ایران باید کنترل شود. از نظر فرانسوی ها توازن قدرت در منطقه غرب آسیا نبایستی به نفع ایران و به ضرر متحدان منطقه ای پاریس از جمله رژیم صهیونیستی و عربستان ساخته شود و این موضوع باید در سیاست های اعمال فشار بر ایران مورد توجه قرار گیرد.
سخن آخر: بین اروپا و آمریکا در اینکه باید مذاکرات جدیدی را برای مهار قدرت منطقه ای و توانمندی موشکی ایران در پیش گرفت هیچ اختلافی وجود ندارد. با این تفاوت که آمریکا با تعرض به برجام این موضوع را دنبال می کند ولیکن اروپا ضرورتا  تعرض به برجام را مقدمه این کار نمی داند! و در عین حال کشوری مثل فرانسه، به ایران به عنوان بازار مصرف کالاهای خود می نگرد یعنی با وجود اینکه  نهایت منفعت را از بازارهای ایران میبرد، همه تلاش خود را برای اعمال فشار بر ایران به کار می بندد.
 

نظر شما