شناسهٔ خبر: 22647507 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رصد مهمترین اخبار شبکه های اجتماعی اصفهان( یکم آذر)

اعلام پایان دولت خرافه داعش، بارش باران و برف در استان اصفهان، افزایش قیمت نان در تهران، احتمال کم وقوع زلزله بزرگ در اصفهان و جریمه خودروهای فاقد برگه معاینه فنی به دلیل ورود به محدوده زوج و فرد در زمره اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت.

صاحب‌خبر -

الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** اعلام پایان دولت خرافه داعش توسط سردار قاسم سلیمانی از مهمترین اخبار سراسری مورد توجه در شبکه های اجتماعی بود. فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی به محضر مقام معظم رهبری با اعلام پایان سیطره شجره خبیثه داعش، رهبری حکیمانه ایشان و پایداری ملت، دولت، ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه و مجاهدین و شهدای مدافع حرم از دیگر کشورهای اسلامی را عامل پیروزی جبهه مقاومت دانست.
*** افزایش قیمت نان در تهران نیز از دیگر اخبار سراسری مورد توجه بود. اتاق اصناف ایران در نامه ای به اتاق های اصناف استان تهران، مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر افزایش 15 درصدی قیمت نان را به نانوایی ها تهران اعلام کرد و انتظار می رود نرخ های جدید از هفته آینده اعمال شود.
*** توضیحات سازمان غذا و دارو درباره قیمت برخی داروها نیز از اخبار مورد توجه بود. رئیس سازمان غذا و دارو درباره فروش برخی داروها بیشتر از قیمت روی جلد در داروخانه ها گفت: قیمت داروها همگام با نرخ تورم، تغییر کرده و با قیمت های جدید عرضه می شود اما شرکت های پخش تعدادی جعبه از قبل دارند که قیمت قدیمی روی آن درج شده است.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** نخستین بارش های باران و برف در استان اصفهان از مهمترین اخبار محلی مورد توجه بود. سه شنبه شب کلانشهر اصفهان شاهد نخستین بارش باران پاییزی بود. گزارش هایی نیز از بارش برف در سمیرم، نطنز و فریدونشهر منتشر شده است.
*** احتمال کم وقوع زلزله بزرگ در اصفهان نیز از اخبار مورد توجه بود. رییس دانشکده علوم و استاد زمین شناسی دانشگاه اصفهان گفت: بر اساس مطالعه صورت گرفته 63 گُسل در شعاع یکصد کیلومتری کلانشهر اصفهان شناسایی شده اما احتمال وقوع زمین لرزه بزرگ در این منطقه کم است.
*** جریمه خودروهای فاقد برگه معاینه فنی بدلیل ورود به محدوده زوج و فرد نیز از اخبار مورد توجه بود. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، گفت: ورود خودروهای فاقد معاینه فنی خودرو به مرکز شهر از چهارم آذرماه، ممنوع می شود و در صورت تخلف، جریمه 50 هزار تومانی در انتظار رانندگان متخلف است.
گ/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

نظر شما