شناسهٔ خبر: 22647492 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار: همدان در دفاع از حرم آل الله نقش موثری ایفا کرد

صاحب‌خبر -

رضا قیاسی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت بیست و پنجمین دوره 'کتاب، کتابخوانی و کتابدار' استان همدان افزود: به خاطر ماهیت فرهنگی استان همدان نقش فرزندان این خطه در مبارزه با داعش که زاییده استکبار است بارز شد.
وی با بیان اینکه پیروزی بر داعش در سوریه مدیون رشادت ها و فرماندهی سردار شهید حاج حسین همدانی است اضافه کرد: سردار همدانی با الگو برداری و تشکیل بسیج در این کشور با داعش مبارزه کرد و اگر ساماندهی سردار همدانی نبود داعش در مناطق مختلف پیشرفت های زیادی داشت.
قیاسی در ادامه با بیان اینکه میانگین مطالعه در کشور بسیار پایین است افزود: در مدارس بچه‌ها کتاب خواندن را تمرین کنند و امروز بسیاری از افراد که در کودکی با کتاب انس داشتند از مدیران موفق کشور هستند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان نیز گفت: از 29 شهر استان همدان، 28 شهر دارای کتابخانه عمومی است و آخرین شهر نیز از منظر جمعیت در حال بررسی است.
عاطفه زارعی افزود: ترویج مطالعه باید در خانواده‌ها شکل گیرد و در خانواده ساعاتی باید برای مطالعه و رفتن به کتابخانه تعریف شود.
وی با تاکید بر اینکه اگر کتابخانه‌ها بتوانند به اهداف خود برسند به شاخص‌های بسیاری دست خواهیم یافت ادامه داد: تلاش‌هایی که انجام می‌شود برای از بین بردن شکاف بین کتاب و مردم در جامعه است.
وی با بیان اینکه 111 کتابخانه عمومی در استان وجود دارد تصریح کرد: از این تعداد 47 کتابخانه روستایی و 64 کتابخانه شهری است.
در این مراسم از کتابداران فعال استان همدان تجلیل و قدردانی شد.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*

نظر شما