شناسهٔ خبر: 22647478 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات در جلسه با مدیران منطقه ویژه اقتصادی پیام: آذری جهرمی در جلسه‌ی "ستاد اقتصاد مقاومتی" استان البرز:

ورود مسافری یک دستگاه آیفون 10 به کشور، مانعی ندارد

هر مسافر اجازه دارد فقط یک دستگاه گوشی وارد کند و بدون دریافت مجوز ثبت سفارش می‌تواند با پرداخت عوارض گمرکی و دو برابر سود بازرگانی، گوشی خود را رجیستر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، سایت زومیت نوشت: ورود آیفون 10 به شکل مسافری در صورتی که تعداد محدود و فقط یک دستگاه باشد مانعی ندارد و کاربر که به شکل مسافری اقدام به خرید این گوشی از کشورهای دیگر کرده است، به محض ورود باید به سامانه‌ی گمرک مراجعه و با پرداخت عوارض گمرکی و دو برابر سود بازرگانی، گوشی خود را رجیستر  کند تا بر اساس قانون پس از یک ماه گوشی از کار نیفتد و همچنان در شبکه اپراتوری کشور فعال باشد.

بر اساس گزارش گمرک کشور، هر مسافر اجازه دارد فقط یک دستگاه گوشی وارد کند و بدون دریافت مجوز ثبت سفارش می‌تواند با پرداخت عوارض گمرکی و دو برابر سود بازرگانی، گوشی خود را رجیستر کند. در این گزارش آمده است که روی مدل خاصی تأکید نشده و کاربران می‌‌توانند فقط یک دستگاه آیفون 10 همانند سایر گوشی‌ها وارد و پس از گذراندن مراحل قانونی، از آن بدون نگرانی استفاده کنند.

البته این روزها موضوعی که در بازار بیش از همه سؤال‌برانگیز است، فاصله‌ی قیمتی گوشی‌های با گارانتی و بدون گارانتی آیفون است که تفاوت قیمتی آن به حدود یک میلیون تومان می‌رسد. از یک سو اخباری که درباره رجیستری گوشی شنیده می‌شود و از سوی دیگر بلاتکلیفی این طرح، هم خریداران و هم فروشندگان را دچار سردرگمی کرده است.

فروشندگان از عرضه‌ی آیفون 10 (iPhone X) ممانعت می‌کنند؛ در حالی که خریداران حاضرند گوشی بدون گارانتی را خریداری کنند و پس از اجرای طرح رجیستری و احیانا غیر فعال شدن گوشی، عوارض گمرکی و سود بازرگانی آن را پرداخت کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما