شناسهٔ خبر: 22647465 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرخانه دائمی شعرآیینی دانشگاه های کشور در اصفهان تشکیل می شود

اصفهان - ایرنا - مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های پیام نور استان اصفهان از تشکیل دبیرخانه دائمی شعر آیینی دانشگاه های کشور در دانشگاه پیام نور این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' مرتضی خوشنویس زاده ' روز چهارشنبه در نشست خبری هفتمین همایش ملی شعر آیینی دانشگاه های کشور افزود: این دبیرخانه همزمان با برگزاری هفتمین همایش ملی شعر آیینی ' 72 خط اشک ' فعالیت خود را آغاز می کند.
وی زمان برگزاری اختتامیه همایش ملی شعر آیینی 72 خط اشک را پنجم آذر و محل آن را تالار پیامبراعظم(ص) دانشگاه اصفهان اعلام کرد و افزود: در این مراسم از پدیدآورندگان 72 اثر ارسال شده به این همایش تقدیر می شود.
مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های پیام نور استان اصفهان بیان اینکه طی هفت دوره برگزاری این همایش 2 هزار شعر آیینی به دبیرخانه جشنواره رسیده است، گفت: امسال 630 اثر به این همایش ارسال شده که 130 اثر آن به مرحله نهایی داوری رسیده و از بین آنها 72 اثر به عنوان آثار برتر در مراسم اختتامیه معرفی می شوند.
وی با اعتقاد به اینکه شعر آیینی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: با برگزاری همایش شعر آیینی 72 خط اشک، شعر آیینی رونق گرفت و شاعران مستعد این حوزه شناسایی شدند.
مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های پیام نور استان اصفهان با اشاره به برگزاری هفت دوره همایش شعر آیینی با عنوان هفتاد و دو خط اشک با محوریت قیام کربلای امام حسین(ع) اظهارکرد: این همایش ویژه جامعه دانشگاهی کشور است که دانشجویان، کارکنان و استاتید دانشگاه های سراسر کشور می توانند اشعار آیینی خود با موضوعات امام حسین(ع) و درس های کربلا به این جشنواره ارسال کنند.
وی افزود: شعر آیینی یکی از عرصه های هنر است که در انتقال مفاهیم اسلامی و انقلابی موثر است و سرمایه گذاری در این عرصه، انتقال فرهنگ های ناب اسلامی و انقلابی را در پی دارد.
حجت الاسلام خوشنویس زاده، استعداد پروری را از اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد و گفت: برگزاری این همایش زمینه ساز شناسایی و رشد استعدادهای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه های سراسر کشور در حوزه شعر آیینی شده است.
دبیرکل همایش ملی شعر آیینی 72 خط اشک افزود: امسال کتاب حاوی اشعار برگزیده هفته دوره این همایش به چاپ می رسد و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
وی همچنین از برگزاری چهار شب شعر آیینی در دانشگاه های فرهنگیان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه کاشان به عنوان برنامه های جانبی این همایش خبرداد.
همایش 72 خط اشک در سه محور شعر عاشورایی و حماسه حسینی، بصیرت و معرفت حسینی، پیام های نهضت عاشورا و در بخش های دانشجویی، استاد و کارمندان دانشگاه های کشور برگزار می شود.
این همایش ادبی در رشته های کلاسیک شامل غزل، مثنوی، رباعی و شعر نو شامل نیمایی، آزاد و سپید و بخش ویژه برگزار می شود.
هفتمین همایش ملی شعر آیینی «72 خط اشک» به همت نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه پیام نور استان اصفهان و با مشارکت دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اصفهان، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد نخبگان برگزار می‌شود.
ت7131 / 6022 / 2093 ** خبرنگار: اکبر مهدی زاده ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

نظر شما