شناسهٔ خبر: 22647443 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی اصفهان، فناور برتر نمایشگاه نوآوری ربع رشیدی شد

اصفهان- ایرنا- مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری 'ربع رشیدی' تبریز، موفق به کسب عنوان 'فناور برتر' گروه تخصصی گیاهان دارویی و طب سنتی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان روز چهارشنبه اعلام کرد: این عنوان برتر به دلیل ارائه فناوری های ممتاز به مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی در نمایشگاه ربع رشیدی تعلق گرفت.
پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی از 20 تا 24 آبان و با معرفی بیش از یک هزار و 750 طرح و فناوری در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد.
از جمله محصولات دانش بنیان ارائه شده از سوی مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی اصفهان در این نمایشگاه می توان به کیت استخراج آر ان ای (RNA) از گیاهان دارویی، کرم مرطوب کننده گیاهی، دمنوش تقویت اعصاب، مکمل گیاهی جایگزین آنتی بیوتیک در طیور، دهانشویه گیاهی، گیاهان دارویی ارگانیک، دمنوش کنترل کننده قند خون، کود موثر در افزایش عملکرد گیاهان دارویی و غذای رژیمی ترکیبی با گیاهان دارویی اشاره کرد.
از جمله تعامل های انجام شده از سوی مرکز رشد گیاهان دارویی واحد اصفهان می توان به گفت ‌و گو با معاون دانشگاه کیلیس ترکیه و اعلام آمادگی وی جهت عقد تفاهمنامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) اشاره کرد.
مرکز رشد گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اصفهان در سال 88 موفق به کسب مجوز راه‌اندازی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سال 94 بصورت مشترک از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی موافقت اصولی این مرکز صادر شد.
برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی شرکت‌های مستقر در مرکز رشد، دریافت پروانه راه‌اندازی کارگاه تولیدی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان غذا و دارو، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تجاری‌سازی اختصاصی و راه‌اندازی دو گلخانه از جمله اقدام های این مرکز رشد است.
این مرکز دارای 9 هسته فناور و 6 شرکت دانش‌بنیان است که در زمینه گیاهان دارویی و محصولات گیاهی همچون دمنوش، پماد، تولید غذاهای رژیمی، تولید شیرینی‌جات فراسودمند و تولید کیت‌های استخراج از گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند.
مرکز رشد (INCUBATOR)، یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیل کرده تأسیس می شود و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پا گرفتن شرکت های جدید دانش بنیان را فراهم می کند.
اکنون حدود 12 مرکز رشد فناوری در استان اصفهان فعال است.
دانشگاه آزاد واحد اصفهان حدود 20 هزار دانشجو دارد.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

نظر شما