شناسهٔ خبر: 22647283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 برپايي سومين پايگاه جمع‏آوري کمک‏هاي مردمي به زلزله‏زدگان

شهريار- برزگر

با توجه به استقبال چشمگير شهروندان براي کمک به زلزله‏زدگان غرب کشور، 3 پايگاه ديگر براي جمع‏آوري کمکهاي مردمي در شهر انديشه برپا شد.به گزارش خبرنگار ما به نقل از واحد روابط عمومي شورا و شهرداري انديشه، با توجه به اينکه قبلاً يک پايگاه در جنب شهرداري، مستقر بود و شمار کمکهاي مردم بيش از ظرفيت اين پايگاه بود شهرداري انديشه با تلاش و پيگيري توانست 3 پايگاه ديگر در نقاط ديگر سطح شهربراي ارسال کمکهاي مردمي به هموطنان زلزله‏زده غرب کشور داير نمايد.

ضرورت ارتقاي فرهنگ صنعتي در استان گلستان

گرگان-خبرنگار آفرينش

مديرعامل و رييس شوراي اطلاع‎رساني شرکت شهرکهاي صنعتي گلستان گفت: هنوز فرهنگ توسعه صنعتي در اين استان حاکم نشده و همين مساله تا حدي موجب عقب‏ماندگي بخش صنعت شده است.

حجت اله خليل‏زاده در ششمين جلسه شوراي اطلاع‏رساني استان اظهار داشت: هرچند استان گلستان قطب کشاورزي است اما تجربه دنيا نشان داده است که اين استان با کشاورزي به توسعه دست نمي‏يابد.

مديرعامل شرکت شهرکهاي صنعتي استان گلستان اضافه کرد: شوراي اطلاع‏رساني نقطه آغازي براي فرهنگسازي توسعه صنعتي در بين آحاد مردم است.وي با اشاره به اينکه سرانه زمين صنعتي در گلستان نسبت به ميانگين کشوري پايين است يادآور شد: اگر فرهنگ صنعتي در استان شکل گيرد بدون ترديد سرانه زمين صنعتي نيز افزايش مي‏يابد.

خليل‏زاده از اعضاي شوراي اطلاع‏رساني خواست تلاش کنند با ارائه برنامه‏ها و پيشنهادها، مردم را با ضرورت توسعه صنعت و صنايع تبديلي در استان آشنا کنند.وي برگزاري تورهاي رسانه‏اي و صنعتي را براي اقشار جامعه ضروري دانست و گفت: برگزاري اين تورهاي صنعتي يکي از راههاي موثر ارتقاي فرهنگ صنعتي در استان است که اين شورا بايد تا پايان سال برنامه تورهاي صنعتي را به حوزه معاونت صنايع کوچک ارائه کند.

معاون صنايع کوچک شرکت شهرکهاي صنعتي گلستان نيز با اشاره به راه‏اندازي کلينيک سيار خدمات مشاوره کسب و کار در شهرک‌ها و نواحي صنعتي اظهار داشت: کلينيک سيار صنعت درراستاي اجراي برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي و عارضه‏يابي واحد‌هاي صنعتي مستقر در شهرک‌ها و نواحي صنعتي استان راه‏اندازي شده که اگر مسئله‌اي بوجود آمد در همان شهرک و ناحيه صنعتي رفع شود.سيد رضا مسلمي عقيلي افزود: کلينيک سيار صنعت از مشاوران مجرب و متخصص تشکليل شده و طبق برنامه‏ريزي انجام شده هر هفته در يکي از شهرک‌ها و نواحي صنعتي مستقر خواهند شد.

وي گفت: هدف از تشکيل اين کلينيک احصاي نيازها، خوداتکايي، کاهش دغدغه صاحبان صنايع و توانمندسازي بيشتر واحد‌هاي صنعتي و توليدي مي‌باشد که با استقبال مديران واحدهاي صنعتي مواجه شد.

دبير شوراي اطلاع‏رساني شرکت نيز در اين جلسه با اشاره به مصوبات جلسات قبلي گفت: تاکنون بخش عمده‎اي از تصميمات اتخاذ شده در جلسات شوراي اطلاع‎رساني اجرايي شده است.

روح‎اله هراتي اضافه کرد: برخهي از تصميمات نيز در دست بررسي کارشناسي است و پيش‎بيني مي‎شود تا پايان سال جاري تصميمات اخذ شده به مرحله اجرايي برسد.

صفادشت، بازسازي يک روستاي زلزله‌زده را عهده‏دار شد

ملارد- برزگر

امام جمعه صفادشت با بيان اينکه صفادشت بازسازي يک روستاي زلزله‌زده را بر عهده مي‌گيرد، گفت: قرار است صفادشت اين کار را انجام دهد.به گزارش خبرنگار ما، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدحسين حسيني در جريان کمک به زلزله‌زدگان اظهار داشت: مقام معظم رهبري در ساعات اوليه وقوع زلزله در مناطق غرب کشور، با عرض تسليت به هموطنان زلزله‌زده، به مسئولان و دولت تأکيد داشتند تلاش و همت زيادي داشته باشند.

امام جمعه صفادشت با تأکيد بر اينکه قرار است صفادشت بازسازي يک روستاي زلزله‌زده را در مناطق غرب کشور انجام دهد، تصريح کرد: مردم و مسئولان بخش صفادشت در اين رابطه بسيج شده‌اند.

رئيس مرکز تحقيقات آرتمياي کشور:

اجراي 8 طرح در مرکز تحقيقات آرتمياي ‌آذربايجان غربي

اروميه- صديقي

رئيس مرکز تحقيقات آرتمياي کشور گفت: 8 طرح در مرکز تحقيقات آرتمياي کشور در آذربايجان غربي اجرايي مي‌شود.

يوسفعلي اسدپور با تشريح برنامه‌هاي تحقيقاتي مرکز تحقيقات آرتمياي کشور اظهار کرد: تاکنون هشت طرح تحقيقاتي با اعتبار 82 ميليون تومان براي افزايش بازدهي و درآمد صيادان انجام شده که بعد از سلسله نشست‌هاي توجيهي و آشنا کردن آنان با روش‌هاي جديد اجرايي مي‌شوند.

وي با تشريح اين طرح‌ها بيان کرد: يکي از مولفه‌هاي اقتصاد مقاومتي در جهاد کشاورزي، پرورش ماهي در قفس است که طرح تحقيقاتي آن در سدهاي ارس، ارس دو و قيقاج اجرايي مي‌شود.رئيس مرکز تحقيقات آرتمياي کشور با تاکيد بر عمل به اقتصاد مقاومتي تصريح کرد: اين طرح‌ها درراستاي اقتصاد مقاومتي و به منظور توسعه آبزي‌پروري و ايجاد اشتغال و توليد در منطقه در حال اجرا است.وي اظهار کرد: سه پروژه ديگر شامل ارزيابي ذخاير ماهيان اقتصادي سد ارس، طرح ارزيابي ذخاير شاه ميگوي درياچه سد ارس و طرح تنوع جمعيتي آبزيان بخصوص شاه ميگو است که با انجام اين طرح‌ها، اطلاعات صحيحي از وضعيت موجود به‌دست مي‌آيد که مي‌توان براساس آن برنامه‌ريزي کرد.اسدپور افزود: طرح ارزيابي آبزيان ذخاير ارس درراستاي توسعه اهداف شيلاتي، توليد پايدار و بهره‌برداري بهينه و درست از منابع آبي منطقه بوده و اميد است که با اين طرح‌ها برداشت‌هاي مجاز و غيرمجاز مانند عوامل زماني، مکاني و ادوات اصلاح شود.

وي گفت: دو طرح تحقيقاتي ديگر در زمينه بهداشت بيماريهاي ماهي شامل پايش عوامل انگلي، توسعه و تکثير کپور ماهيان چيني و شاه ميگو است که انجام اين‌ طرح‌ها نيز سبب افزايش توليد مي‌شود.

رئيس مرکز تحقيقات آرتمياي کشور با تاکيد بر جلوگيري از صيد غيرمجاز بيان کرد: در حال حاضر که با صيد غيرمجاز ارزش صيد کاهش يافته است که مرکز تحقيقات آرتمياي کشور و آبزيان شمال غرب کشور درصدد افزايش ارزش صيد است.اسدپور گفت: به دليل صيد غيرمجاز و تغيير ترکيب جمعيتي آبزيان به ماهيهاي ريزجثه، مي‎توان با فرآوري آن‌ها به محصولات فيله و فيش برگر ارزش افزوده ماهياني که فاقد بازار پسندي و ارزش اقتصادي مطلوب هستند را افزايش داد.

نظر شما