شناسهٔ خبر: 22647261 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 تکذيب استقلال

ستاره‌هاي‌مان سرباز نمي‌شوند

برخي رسانه‌ها از احتمال حضور اميد نورافکن و سيدمجيد حسيني در تيم تراکتورسازي به دليل مشموليت سربازي تبريز خبر دادند. اما نصرالله عبداللهي سرپرست تيم فوتبال استقلال نسبت به اين موضوع واکنش نشان داد.

عبداللهي،‌ درخصوص اينکه آيا حسيني و نورافکن سرباز هستند و در نيم فصل از استقلال جدا مي‌شوند، گفت: «نه تنها اين دو بازيکن بلکه چهار بازيکن ديگر هم دانشجو هستند و در تيم ما بازي مي‌کنند، حسيني و نورافکن گواهي اشتغال به تحصيل دارند و دليلي بر جدايي آنها از استقلال وجود ندارد. مدارک آنها موجود است و همانطور که گفتم 6 بازيکن ما در حال تحصيل هستند که اگر مشمول خدمت سربازي هم باشند با برگه اشتغال به تحصيلي که به سازمان نظام وظيفه ارائه کردند مشکلي براي همراهي استقلال ندارند.»

سرپرست استقلال درخصوص اينکه آيا تراکتورسازي پيشنهادي به باشگاه استقلال براي جذب اين نفرات داده است يا خير، گفت: «تراکتورسازي هيچ وقت چنين کاري نمي‌کند چون نه تنها استقلال بلکه در همه تيم‌ها بازيکنان دانشجو حضور دارند و با گواهي اشتغال به تحصيل بازي مي‌کنند. بازيکني راهي تيم تراکتورسازي مي‌شود که دانشجو نباشد و گواهي اشتغال به تحصيل هم نداشته باشد و مشمول قانون سربازي شود.»

مجيدي در وزارت ورزش چه کار داشت؟

فرهاد مجيدي روز گذشته جلسه‌اي با محمدرضا داورزني در وزارت ورزش و جوانان برگزار کرد که در اين بين شايعاتي در مورد حضور او در هيات مديره باشگاه استقلال به بيرون منتشر شده است. با اين حال طبق شنيده‌ها به فرهاد مجيدي پيشنهاد شده که به عنوان مشاور داورزني در حوزه استقلال فعاليت کند و در واقع به معاون وزير ورزش و جوانان در مورد مسائل مربوط به اين باشگاه مشاوره بدهد.

استعفاي سرمربي استراليا پس از صعود به روسيه

آنگه پوستک‌اوغلو، سرمربي تيم ملي استراليا که پس از انجام دو بازي پلي‌آف صعود به جام جهاني 2018 روسيه مقابل هندوراس اين تيم را به جام جهاني برد، روز گذشته از سمت خود استعفا کرد. پوستک‌اوغلو با اعلام اينکه استراليا را در مسابقات سال آينده جام جهاني همراهي نخواهد کرد وعده داده که در هفته‌هاي آينده در مورد آينده‌اش تصميم‌گيري خواهد کرد. او در يک نشست خبري در اين خصوص گفت: «پس از بررسي‌هاي که داشتم، تصميم گرفتم مأموريتم به عنوان سرمربي استراليا به پايان برسد. اين افتخار بزرگي براي من بود که سرمربي استراليا بودم و شايد رفتن من پيش‌بيني نشده بود، اما به نظرم در زمان مناسب تصميم درستي گرفته‌ام.»

ديويد گالوپ، رئيس فدراسيون فوتبال استراليا هم در اين خصوص گفت: «پوستک‌اوغلو نااميد شده و به نظرم او کمي گيج شده است. با اين حال من از اين تصميم او حمايت مي‌کنم، چون گاهي اوقات شما به نقطه‌اي مي‌رسيد که فقط بايد تصميم جديدي بگيريد. براي آينده هم ما با عجله تصميم نخواهيم گرفت.»

محروميت و جريمه 3هزار يورويي براي مسعود

شرايط براي مسعود شجاعي در يونان خوب پيش نمي‌رود. بعد از انتقادهايي که رسانه‌هاي اين کشور از شجاعي داشتند، اين بار يک مساله حاشيه‌اي ديگر دامن اين بازيکن ايراني شاغل در ليگ يونان را گرفت.مسعود شجاعي و اويکونومو، يکي از بازيکنان پانيونيوس اعتراض‌هايي را به شرايط مالي باشگاه داشته‌اند و همين باعث شد که تمرين روز سه‌شنبه اين تيم يوناني تحت تاثير اين اظهارات قرار بگيرد و به خوبي برگزار نشود. بر همين اساس باشگاه پانيونيوس اعلام کرد که اين دو بازيکن يک ماه از همراهي تيم شان محروم خواهند بود و علاوه بر اين بايد 3 هزار يورو نيز به عنوان جريمه پرداخت کنند.

پويا اسبقي در نقش الکس نوري

تا چندي قبل، الکساندر نوري را به عنوان تنها سرمربي ايراني حاضر در ليگي اروپايي مي شناختيم, مربي اي که فصل قبل موفق شد وردربرمن را از سقوط نجات دهد و روزهاي خوب بسيار خوبي را با اين تيم تجربه کرد اما امسال به دليل کسب نتايج ضعيف در بوندس ليگا چاره اي جز قطع همکاري با برمن نداشت. حالا بعد از نوري نوبت به يک سرمربي ايراني ديگر رسيده تا در يک ليگ اروپايي مشغول به کار شود.

پويا اسبقي در روزهاي گذشته با مديران باشگاه گوتبورگ سوئد به توافق رسيده تا براي فصل آينده هدايت اين تيم را به عهده داشته باشد. گوتبورگ که يکي از معروف ترين و موفق ترين تيم هاي سوئد محسوب مي شود، امسال نتايج خوبي در ليگ سوئد نگرفت و فصل را با قرار گرفتن در مقام دهمي به پايان رساند تا مديران اين باشگاه هدايت تيمشان را براي فصل جديد به مربي 32 ساله ايراني بسپارند. اسبقي که متولد کرج است و از يک سالگي در سوئد زندگي کرده، پيش از اين سرمربي تيم دالکورد بوده و توانست با اين تيم نتايج خوبي در ليگ دو سوئد بگيرد( اين تيم در فصل جديد رقابت هاي ليگ برتر سوئد حضور خواهد داشت). اين مربي در زمان حضور در دالکور تلاش کرد تا حامد لک و محمدرضا خانزاده را به فوتبال سوئد ببرد که البته در اين امر ناکام بود. اسبقي بعد از قطع همکاري با دالکورد، سرمربي تيم گفله شد و توانست اين تيم را در ليگ دو فوتبال سوئد حفظ کند. او که عنوان جوان ترين مربي شاغل در ليگ فوتبال مردان سوئد را يدک مي کشد، بعد از انتخابش به عنوان سرمربي گوتبورگ گفته که نشستن روي نيمکت اين تيم اتفاق فوق العاده بزرگي براي او محسوب مي شود و او تمام تلاشش را مي کند تا با گوتبورگ نتايج خوبي بگيرد.

واکنش هاشميان به حضورش در پرسپوليس؛

صحبتي با من نشده

بازيکن پيشين تيم فوتبال پرسپوليس تأکيد کرد که براي حضورش در هيات مديره اين باشگاه، صحبتي با او صورت نگرفته است.

نام وحيد هاشميان براي حضور در هيات مديره باشگاه پرسپوليس در حالي مطرح شده که بازيکن پيشين سرخپوشان مي‌گويد از اين موضوع بي‌خبر است.

هاشميان در اين باره گفت: هيچ اطلاعي در اين خصوص ندارم و هيچ کسي با من در اين خصوص صحبت نکرده است.

اين اظهار نظر نشان مي دهد که شايد اگر به هاشميان پبشنهاد حضور در کادر مديريتي پرسپوليس را بدهند، او بي ميل به حضور دراين جايگاه نباشد.

نظر شما