شناسهٔ خبر: 22647177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

راه آهن شیراز به بوشهرمی‌پیوندد

صاحب‌خبر -
 

شیراز ـ خبرنگار اطلاعات: رونق بخش گردشگری ارتباط مستقیم با توسعه خطوط ریلی دارد. اسماعیل تباداراستاندار فارس در بازدید از راه آهن شیراز گفت: با توجه به این که فارس و شهر شیراز از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار است، باید توسعه خطوط ریلی مد نظر قرارگیرد تا شاهد حضور بیشترگردشگران دراستان باشیم.
وی با تاکید بر لزوم خروج خطوط ریلی فارس از بن بست و اتصال به بنادر برای توسعه و رشد اقتصادی، افزود: زیر ساخت حمل و نقل از جمله مهمترین مباحث در توسعه اقتصادی به ویژه در بخش صادرات است و با اتصال خط آهن فارس به جنوب کشور می‌توان تولیدات محصولات معدنی، کشاورزی و صنایع پتروشیمی را صادر کرد.
او با اشاره به این که به طور متوسط سالانه۵۰۰ هزار مسافر توسط خطوط ریلی استان جا به جا می‌شوند،
یاد آورشد: توسعه حمل و نقل هوایی و ریلی از جمله برنامه‌های مهم استان فارس است و باید روند حرکتی به گونه‌ای باشد که ناوگان بار نیز تقویت شود.
تباداراتصال خطوط ریلی فارس به نقاط بندری و پایانه‌های باری کشور را ضروری دانست و گفت: مقدمات طرح اتصال راه آهن شیراز به بوشهر فراهم شده است و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد. وی همچنین با اشاره به
جابه جایی گندم مازاد فارس به دیگر استان‌ها از طریق خطوط ریلی، افزود: سالانه۴۰۰ هزار تن گندم از طریق راه آهن به دیگر نقاط کشور جابه جا می‌شود وساخت سیلوهای دپو گندم در ایستگاه‌های سیوند ـ اکبرآباد و اقلید نقش مهمی در این جا به جایی خواهد داشت.
او با اعلام بهره‌برداری از این سیلوها گفت: با بهره‌برداری از این سیلوها، تا پایان سال۷۰ هزار تن گندم جا به جا خواهد شد و سال آینده نیز انتقال ۲۵۰ هزار تنی گندم در دستور کاراست.
استاندار فارس همچنین برلزوم اتصال خط سریع‌السیر
تهران ـ اصفهان به شیراز تاکید کرد و افزود:
۹۲ درصد از خطوط ریلی فارس سرعت۱۲۰ کیلومتر در ساعت را پوشش می‌دهد و مقرر است تا با تلاش مدیران راه آهن فارس زمینه سرعت۱۴۰ کیلومتر قطار در خطوط ریلی فارس مهیا شود که اگر این امر تحقق یابد اتصال قطار سریع‌السیر شیراز به اصفهان میسر خواهد شد و زمینه رفاه بیشتر مسافر و رونق گردشگری فارس فراهم می‌شود. ‏

نظر شما