شناسهٔ خبر: 22646510 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهرام رادان و فرامرز قریبیان با «کارناوال مرگ» به هیسپان تی وی می آیند

تهران - ایرنا - فیلم سینمایی «کارناوال مرگ» به کارگردانی حبیب الله کاسه ساز و رضا اعظمیان با بازی بهرام رادان و فرامرز قریبیان روز شنبه چهارم آذر ماه از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، فیلم سینمایی «کارناوال مرگ» محصول سال 1387، داستان زندگی فردی مخترع و نخبه است که همسر باردار خود را در پشت کاروان‌های شادی عروسی از دست می‌دهد و این خود باعث ایجاد نوعی حس انتقام جویی می‌شود. او به عروس و دامادها دست گل‌هایی هدیه می‌دهد که در آن ها بمب‌ های قوی جاسازی شده است… .
فرامرز قریبیان، بهرام رادان، الناز شاکردوست، میرطاهر مظلومی، لیلا زارع از بازیگران اصلی «کارناوال مرگ» هستند.
تمام فیلم های سینمایی ایرانی پخش شده از این شبکه، به سفارش دفاتر هیسپان تی‌وی در اسپانیا و مکزیک، توسط دوبلورهای اسپانیایی زبان دوبله و برای پخش آماده می شوند.
فیلم های سینمایی ایرانی که هر شنبه از این شبکه پخش می شوند، طرفداران بسیاری در میان مخاطبان هدف هیسپان تی¬وی دارند.
فیلم سینمایی «کارناوال مرگ»، ساعت 23:30 (به وقت تهران) شنبه 4 آذرماه به روی آنتن رفته و بازپخش آن ساعت 13:30 به روی آنتن می رود.

** رامبد جوان به «کافه‌فیلم» می‌آید
شبکه آی‌فیلم که هر پنجشنبه یکی از فیلم‌های سینمایی شاخص کشور را برای مخاطبانش در کانال فارسی پخش می‌کند، این هفته فیلم‌ سینمایی «اسپاگتی در ۸ دقیقه» را با حضور رامبد جوان به‌نمایش می‌گذارد.
به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، «کافه فیلم» پنج‌شنبه ۲ آذر فیلم سینمایی «اسپاگتی در ۸ دقیقه» به کارگردانی رامبد جوان را برای مخاطبانش نمایش می‌دهد و پس از نمایش فیلم، امید روحانی و رامبد جوان به گفت‌وگو درباره این فیلم می‌پردازند.
بر اساس این گزارش، فیلم «اسپاگتی در هشت دقیقه» به‌کارگردانی رامبد جوان، تهیه‌کنندگی محمد رضا تخت‌کشیان و نویسندگی رامبد جوان و محمود طالبیان ساخته سال ۱۳۸۴ است.
داستان این فیلم از این قرار است: تکتای شش ساله با پدرش پدرام زندگی می‌کند. در همسایگی آنها مادر و پسری به نام‌های گلشید و مانی زندگی می‌کنند. درگیر شدن گلشید و مانی با یک ماجرای کلاهبرداری این دو خانواده را به یکدیگر پیوند می‌دهد...
سارا خوئینی ها، آتیلا پسیانی، افسانه چهره آزاد، حسین محب اهری، محسن قاضی مرادی، محمود بهرامی، مریم کاویانی، مهدی صفایی، آلما اسکویی، محمد مهدی احمدی و رامبد جوان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
این فیلم سینمایی رأس ساعت 21:00 پنج‌شنبه روی‌آنتن قرارمی‌گیرد و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۵:۰۰ و ۱۳:۰۰ روز بعد خواهدبود.

** «باجناق‌ها» و «شهریار» در جدول پخش آی‌فیلم
سریال تلویزیونی «شهریار» روی آنتن آی‌فیلم فارسی قرار می‌گیرد.
به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، مجموعه تلویزیونی «شهریار» که به‌کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۸۶ از شبکه دو سیما پخش شد، از امشب چهارشنبه یکم آذر، هر شب ساعت ۲۳ به‌نمایش گذاشته می‌شود.
این سریال براساس زندگی شاعر معروف آذری زبان ایرانی، «شهریار» ساخته شده است؛ در اواخر دوره حکومت قاجار، یکی از وکلای مشهور تبریز که در جنگ و شورش این شهر، چند فرزند خود را از دست داده است، تصمیم می‌گیرد تا برای حفظ فرزند آخر خود، او را به روستای «خوشکناب» نزد خواهرش بفرستد. محمدحسین کوچک که بعدها به «شهریار» معروف شده و یکی از شاعران بلندآوازه و نامی ایران‌زمین می‌شود...
اردشیر رستمی، سیروس گرجستانی، پیام دهکردی، احمد آقالو، بهروز بقایی، سعید نیکپور، فرهاد قائمیان، لیلی تقوی، مهدی میامی، الهام حمیدی، مهسا کرامتی، صبا کمالی، رحیم نوروزی، کاوه آهنین جان و اسماعیل خلج در این سریال ایفای نقش کرده‌اند.
باز پخش مجموعه «شهریار» در ساعت‌های ۰۷:۰۰ و ۱۵:۰۰ روز بعد خواهدبود.
بر اساس این گزارش، مجموعه تلویزیونی طنز «باجناق‌ها» به کارگردانی مسعود فروتن نیز از پنج‌شنبه ۲ آذر روی آنتن آی‌فیلم قرار می‌گیرد.
داستان این سریال از این قرار است: جلال سربلوک‌زاده و هوشنگ شادمان دو باجناقی هستند که سال‌های سال در همسایگی هم زندگی خوشی داشتند تا روزی که جلال سربلوک‌زاده بازنشسته می‌شود. این بازنشستگی باعث اتفاقاتی در این خانواده‌ها می‌شود که ...
فرهاد آئیش، رامین ناصرنصیر، سیروس گرجستانی، مائده طهماسبی، سیدعلی طباطبایی، مهدی سلوکی و مریم سعادت بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.
پخش سریال طنز ««باجناق‌ها» از پنج‌شنبه ساعت ۱۸ آغاز می‌شود و تکرار آن در ساعت‌های ۰۲:۰۰ و ۱۰:۰۰ روز بعد خواهد بود.

** یک «غیرمجاز» در سینماهای تهران
شبکه آی‌فیلم که هر هفته چهارشنبه‌ها در برنامه «سینما آی‌فیلم» به معرفی کامل یکی از فیلم‌های سینمایی در حال اکران در سینماهای کشور می‌پردازد، در برنامه این هفته خود، فیلم سینمایی «غیرمجاز» را معرفی می‌کند.
به گزارش روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، برنامه «سینما آی فیلم» از سه کانال فارسی، عربی و انگلیسی این شبکه و با زبان اصلی فارسی با اجرای اسماعیل باستانی روی آنتن می‌رود.
فیلم سینمایی «غیرمجاز» ساخته حسن یکتاپناه و به تهیه‌کنندگی محمدحسین عامری از ۱۰ آبان در تهران اکران شده است.
در این فیلم میلاد کی‌مرام، لیلا زارع، یاسمن معاوی، نگار جوکار، پریوش نظریه و لوون هفتوان به ایفای نقش پرداخته‌اند.
فیلم سینمایی «غیرمجاز» که در اردیبهشت 94 فیلم‌برداری آن به پایان رسید، روایتگر بخشی از زندگی دختر جوانی است که در پی یافتن نامزد خود به تهران می‌آید و در این راه با ناملایماتی روبه‌رو می‌شود... .
برنامه «سینما آی‌فیلم» به تهیه‌کنندگی وحید رونقی و محمدتنکابنی چهارشنبه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۰۶:۳۰ روز پنجشنبه خواهدبود.

** ملاقات با «عروس پشت محراب» در شبکه پرس تی وی
مستند «عروس پشت محراب» از تولیدات شبکه پرس تی وی به مناسبت 25 نوامبر (4 آذر) روز جهانی منع خشونت علیه زنان، از این شبکه پخش می شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی پرس تی وی، مستند «عروس پشت محراب» (The Bride behind the Altar) به کارگردانی مایکل فیتزپاتریک محصول سال 2015 شبکه پرس تی وی است و سیلویا لوزی و لوکا بلینو نویسندگی این مستند را بر عهده داشته اند.
این مستند به بررسی تبعات منع ازدواج در کلیسای کاتولیک می پردازد و داستان زنانی را روایت می کند که به مدت طولانی و مداوم با کشیش ها روابط عاشقانه داشته اند و مشکلات خود را در قالب نامه با پاپ بندیکت شانزدهم و پاپ فرانسیس مطرح کرده اند. پس از دریافت این نامه ها، واتیکان تلاش کرد که کشیش هایی که با این زنان ارتباط داشتند را پیدا کند و آنان را به ماموریت های بلندمدت بفرستد.
مستند «عروس پشت محراب» به انعکاس وضعیت قربانیان اصلی این رابطه های عاشقانه یعنی زنان می پردازد و نشان می دهد چهره ای که کشیشان برای زنان قربانی به نمایش می گذارند، چهره ای روحانی است و از آنان با توجیه رابطه جنسی با فرزندان خدا، سوء استفاده می کنند... کلیسا زنان را مجبور به امضای تعهدی می کند که در مقابل دریافت اعانه ماهیانه، هیچگاه نام پدر واقعی فرزندان خود را فاش نکنند. برخی نیز اقدام به سقط جنین یا واگذاری سرپرستی فرزند خود به اشخاص دیگر می کنند.
این مستند به خوبی نشان می دهد که اگر ازدواج پنهانی کشیش ها برای کلیسا دردسرساز شود، اخراج می شوند. تعداد کمی شانس پیدا کردن کار دیگری را دارند اما برخی از کشیش ها با شجاعت از کلیسا جدا شده و تشکیل خانواده می دهند.
مستند «عروس پشت محراب» چندی پیش توانست به مرحله رقابت نهایی جشنواره مرکز فیلم آسیایی global fest (AFC (asian film centre) Global Fest) در هند راه یابد. این جشنواره 10 تا 12 نوامبر 2017 (19 تا 21 آبان 96) در کلکته هندوستان برگزار شد.
از سال 1981، 25 نوامبر هر سال (معادل چهارم یا پنجم آذر) به عنوان روز جهانی منع خشونت علیه زنان گرامی داشته می شود. این روز برای یادآوری عزم همگانی برای مبارزه با خشونت علیه زنان انتخاب شده است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 17 اکتبر 1999 نامگذاری این روز را به عنوان روزی جهانی تصویب کرد. این تاریخ به دلیل قتل وحشیانه سه خواهر اهل جمهوی دومینیکن در 25 نوامبر سال 1960 انتخاب شده است. خواهران «میرابل» از فعالان سیاسی اهل جمهوری دومینیکن در این روز پس از ماه ها شکنجه، توسط سازمان امنیت ارتش این کشور به قتل رسیدند. جرم این سه خواهر، شرکت در فعالیت های سیاسی علیه رژیم دیکتاتوری حاکم بر دومینیکن بوده است.
مستند «عروس پشت محراب» شنبه و یکشنبه 4 و 5 آذر ماه ساعت چهار به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این مستند نیز در ساعات 9، 15، 21 و 1 پخش خواهد شد.
فراهنگ ** 7561 ** دریافت کننده: سارا کریمیان * انتشار: امید غیاثوند

نظر شما