شناسهٔ خبر: 22646480 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طی پیامی از حیدر العبادی درخواست کرد؛

جنبش گوران خواستار مصادره اموال مسئولان ارشد اقلیم کردستان شد

سخنگوی جنبش گوران اعلام کرد که از حیدر العبادی نخست وزیر خواسته تا بدهی های خارجی اقلیم کردستان را با مصادره دارایی مسئولان ارشد اقلیم پرداخت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری «الغد»، «شورش حاجی» سخنگوی جنبش «گوران» (التغییر) در پیامی از «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق خواست که بدهی های خارجی اقلیم کردستان عراق را به نحوی پرداخت کند که به مردم این منطقه آسیب نزد.

وی تأکید کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده و در پی سیاست های شکست خورده اقتصادی مسئولان ارشد سیاسی اقلیم کردستان، بدهی های این اقلیم به ۱۴ میلیارد دلار رسیده است که برخی از آن باید به ترکیه، شرکت های نفتی مانند «ویتول»، «رز نفت روسیه»، «جنرال» و «دانه گس یا دانه گاز امارات» پرداخت شود.

حاجی  اعلام کرد: این بدهی ها و قراردادهایی که اقلیم کردستان امضا کرده است بدون اطلاع مردم این منطقه و بدون موافقت پارلمان یا نهادهای قانونی در اقلیم کردستان عراق ایجاد شده است.

وی افزود: نباید این بدهی ها را از بودجه در نظر گرفته شده برای اقلیم کردستان پرداخت کرد بلکه بهترین راه برای پرداخت آن مصادره دارایی های مسئولان ارشد اقلیم کردستان در داخل و خارج از عراق است. به گفته او دولت عراق باید با همکاری نهادهای بین المللی دارایی های این افراد را مصادره کند که ثروت کشور و دارایی مردم را دزدیده اند.

نظر شما