شناسهٔ خبر: 22646474 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

گل‌نزن‌ها دستکش طلا را آب می کنند؟

هفته سیزدهم رقابت های لیگ برتر شاهد رقابت میان بهترین گلزنان و بهترین سنگربان دو فصل گذشته لیگ است که حالا در شرایط متفاوتی به هم می رسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شما نیوز ، فرناندو ده خسوس سنگربان تیم گسترش فولاد تبریز سومین فصل حضور خود را در فوتبال ایران در شرایطی پشت سر می گذارد، که شروع دوران حرفه ایش در فوتبال ایران با نمایش خیره کننده ای همراه بود و در 30 هفته تنها 14 بار گل خورد؛ تا جایی که عبدالله ویسی همیشه در مصاحبه های خود جمله ی معروف " دروازه‎بان خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است" را به زبان می آورد، که نشان دهنده نقش پررنگ گلر برزیلی در ثبت قهرمانی شگفت انگیز استقلال خوزستان بود.


ده خسوس که با استقلال خوزستان به رقابت های آسیایی راه یافته بود، به یکباره و در انتقالی عجیب به تیم گسترش فولاد تبریز پیوست که در آن زمان هدایت آن بر عهده فراز کمالوند بود؛ اما گلر جدید تبریزی ها که با تغییر تیم شرایط آب و هوایی متفاوتی را تجربه می کرد، نتوانست در سرمای تبریز نمایش های درخشانی که در گرمای خوزستان ارائه می داد را تکرار کند و حتی در ابتدای شروع فصل جاری نیز صحبت هایی در مورد جدایی او از جمع تبریزی ها به گوش می رسید که با حضور لوکا بوناچیچ رفتنش منتفی شد و در لیگ هفدهم سومین حضور خود را در لیگ برتر ایران تجربه می کند.


ده خسوس با گسترش فولاد شروعی ضعیف مقابل صدرنشین فعلی لیگ برتر داشت و در شرایطی در اولین دیدار 4 بار توپ با تور دروازه‌اش آشنا شد که در تیم مقابل محسن فروزان سنگربان سابق گسترش فولاد حضور داشت. او با گذشت دوازده هفته حالا دوباره به ورزشگاه آزادی می آید؛ جایی که کمتر از او خاطره درخشانی به یاد داریم. شنبه  استقلال در حالی باید از شاگردان فیروز کریمی در شرایطی پذیرایی کند، که با یک امتیاز بیشتر از این تیم رتبه دهم را در اختیار دارد. آبی پوشان پایتخت مانند گسترش فولاد تبریز شروعی ناموفق در رقابت های این فصل داشتند، که البته این موضوع سرنوشت مشابهی را برای مربیان دو تیم رقم زد. ابتدا لوکا بوناچیچ به عنوان اولین مربی اخراجی لیگ هفدهم لقب گرفت و فیروز کریمی جایگزین او شد و در تهران هم منصوریان پس از تساوی برابر ذوب آهن از سمتش استعفا داد تا وینفرد شفر جایگزین او شود. پس از تغییراتی که در کادر فنی دو تیم ایجاد شد، هر دو شرایط بهتری نسبت به ابتدای فصل پیدا کردند و جالب اینکه در پایان هفته دوازدهم در جدول همسایه شده اند، اما برای رسیدن به جایگاهی که مدنظر مربیان دو تیم است، دو رکن اصلی هر دو تیم تهرانی و تبریزی باید نمایش های خوب گذشته خود را تکرار کنند.

 

 


خط حمله استقلال در کمال تعجب فصل را مایوس کننده آغاز کرده و ادامه داده؛ آنها در 12 هفته ابتدایی تنها 6 بار گلزنی کرده اند که یک بار آن توسط مدافع حریف بوده و دو بار نیز جپاروف و چشمی گلزنی کرده اند که در شمار مهاجمین قرار نمی گیرند. هر چند پس از حضور شفر شرایط برای آبی پوشان پایتخت مناسب‌تر و امیدوارکننده تر پیش می رود، اما نمایش ضعیف و دور از انتظار مهاجمانی نظیر سجاد شهبازاده، حسن بیت سعید، جابر انصاری و فرشید اسماعیلی که روزهای اوجشان چندان دور از خاطره ها نیست و حالا در پایان هفته دوازدهم از این جمع تنها جابر انصاری موفق به زدن دو گل شده  و بقیه در این امر ناکام بوده اند، انتقادات را از آنها به اوج رسانده است.


 مهاجمین استقلال حالا برای فرار از انتقادات باید مقابل ده خسوس بهترین گلر لیگ پانزدهم قرار بگیرند، که بعد از شروع ضعیفی که همراه تیمش داشت، در هفته های اخیر شرایط بهتری دارد و در چهار هفته گذشته تنها دو بار دروازه اش مقابل استقلال خوزستان و پیکان باز شده تا تعداد گل های خورده اش از عدد 16 بیشتر نشود!
در نهایت باید منتظر دیدار روز شنبه دو تیم در ورزشگاه آزادی باشیم و ببینیم گلزن‌های درخشان سابق موفق تر خواهند بود، یا دروازه بان درخشان سابق!

نظر شما