شناسهٔ خبر: 22646471 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مشکلات کشاورزان رفع شود وزیر را استیضاح نمی‌کنیم

صاحب‌خبر -
در حالی که فشارها برای واردات بیشتر کالا در کشور بالا گرفته است،عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: تاكنون ۳۰ امضا به منظور استيضاح وزير جهاد كشاورزي جمع شده و تا هفته آينده طرح استيضاح وزير تقديم هيئت‌رئيسه مجلس شوراي اسلامي مي‌شود. 
سيدمحمدجواد ابطحي در گفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص استيضاح وزير جهادكشاورزي، اظهار داشت: هم از زحمات وزير جهادكشاورزي و همكارانشان در سراسر كشور تشكر و عيوب آنها را نيز اعلام می‌كنيم، نماينده مردم بايد صداي مردم باشد. 
عضو كميسيون آموزش ‌و‌تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مهلت زيادي به وزير جهاد كشاورزي به‌منظور برون‌رفت از مشكلات بخش كشاورزي داده شد، گفت: تكليف وزارت جهاد كشاورزي در برنامه ششم توسعه روشن شده اما يك‌سال از برنامه مي‌گذرد، هرچند برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه نيز شش سال طول كشيد و تنها 40درصد آن عملياتي شد، وزير نتوانسته در راستاي اهداف برنامه اقداماتي انجام دهد. 
نماينده مردم خميني‌شهر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه گلايه كشاورزان، گندمكاران، شاليكاران و باغداران چايي كماكان پابرجاست، ادامه داد: اجرايي نكردن برنامه مزيت نسبي و آمايش سرزميني در زمينه كشاورزي، دپوي سيب‌ در اروميه و ديگر شهرها و دفن هزار و 700 تن سيب‌زميني در زيرخاك باعث شد به منظور روشنگري و طلب توضيح، وزير در صحن علني مجلس شوراي اسلامي حاضر شود. 
وي عنوان كرد: وظيفه قانوني هيئت‌رئيسه است كه طبق آيين‌نامه عمل كند. وضعيت سؤال از رئيس‌جمهور را مشاهده كنيد، از تحویل 200 امضا چندماه مي‌گذرد اما متوقف شده، اين شرايط براي استيضاح‌ها نيز به همين‌گونه است. 
 اين نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه هيئت‌رئيسه با توجه به قسمي كه يادكرده باید آیين‌نامه را اجرا كند، تصريح كرد: دوست داريم وزير حضور پيدا كند و نمايندگان از ارائه توضيحات قانع شوند، همين كه مشكلات كشاورزان برطرف شود، كفايت مي‌كند.  
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اينكه اين انتظار از وزارت كشاورزي وجود دارد تا بحث كشاورزي در اقتصاد را به عنوان اولويت اقتصاد معرفي كنند،  اما متأسفانه در كجراهه حركت كرده‌ايم، ادامه داد: در حال حاضر دستور واردات برنج صادر شده، اين برنج از كجا و با چه كيفيتي وارد مي‌شود، آيا بحث واردات برنج تراريخته است كه با آن مشكل داريم و به شدت واردات محصولات تراريخته را در برنامه ششم منع شده است.  

نظر شما