شناسهٔ خبر: 22646401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

معلمان به سمت فضای اعتمادسازی در جامعه حرکت کنند

بهشهر- مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: معلمان و بازنشستگان استان مازندران به سمت فضای اعتمادسازی رفته و فضای فکری و فرهنگی را تغییر دهند و از تهمت و نگاه‌های منفی جلوگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی قاسمی تروجنی، شامگاه چهارشنبه، در جلسه روسای کانون‌های بازنشستگان فرهنگیان آموزش و پرورش مازندران گفت: باید در آموزش و پرورش اعتماد به هم را افزایش دهیم و از همین منابع به خوبی استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: جامعه ما با وجود دارا بودن منابع فراوان از مشکلات فراوانی در بخش بیکاری و اشتغال رنج می‌برد و باید در این بخش چاره‌اندیشی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مدیریت کشور به تنهایی انجام نمی‌شود و نیازمند اراده عمومی است، افزود: سرمایه اجتماعی، اصلی مهم است که اعتماد مردم به‌هم و اعتماد حکومت به مردم و مردم به حکومت سرمایه اجتماعی است.

قاسمی ادامه داد: مشکلات همواره وجود دارد اما در کنار این مشکلات، فرصت‌های زیادی در آموزش و پرورش داریم که بر روی این فرصت‌ها کار نشده است.

وی با اشاره به وجود ۸۰ هزار شاغل و بازنشسته فرهنگی در مازندران یادآور شد: باید برای اعتمادسازی در جامعه تلاش کنیم تا اندک ما فراوان شود.

این مسوول، همچنین با تاکید بر استفاده از فضاها و امکانات در آموزش و پرورش گفت: در تمام نوار ساحلی، آموزش و پرورش زمین‌های خوبی در اختیار دارد و قانون هم اجازه می‌دهد که فضایی ایجاد کنیم تا تور مازندران‌گردی ایجاد کنیم و با استفاده از این فضا و بستر، فرهنگیان و دانش‌آموزان کشور را برای شناساندن مازندران به استان بیاوریم و درآمدزایی کنیم.

قاسمی افزود: شاید در برخی از موارد خیلی از منابع را فقط مصرف کردیم و تنها آسیب رساندیم و لذا در ادامه راه نباید به فکر منابع دولتی باشیم و باید با استفاده از ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم برای جامعه و توسعه تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: مازندران به لحاظ فضای آموزشی از کشورهای برخوردار است اما مشکلات فراوان داریم و یک پنجم فضاهای آموزشی ما متروکه است.

قاسمی با بیان اینکه باید ضمن مطالبه‌گری، همواره مصرف‌کننده نباشیم و با تلاش برخی مشکلات را برطرف کنیم، افزود: باید فکر کنیم و فضای اعتماد را افزایش دهیم که مهمترین آسیب جامعه ما ب‌ اعتمادی است که آینده ما را به خطر می‌اندازد و اعتمادسازی فرصت خوبی برای جامعه است که نباید از دست برود.

نظر شما