شناسهٔ خبر: 22646371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

نگرانی در بازار فرش مازندران/دانشگاهها در حوزه تخصصی وارد شوند

بهشهر- معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از وجود نگرانی در بازار فرش خبر داد و گفت: با توجه به وجود ۳۵ هزار بافنده، فرش دست بافت جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم یعقوبی شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از فرشتگان کارآفرینی بازار در دانشگاه علمی کاربردی بهشهر افزود: معرفی ظرفیت‌های فرش دستباف به عنوان یک بخش مهم اقتصادی با رفع مشکلات و ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های و بازار فروش از مسائلی است که باید با قوت دنبال شود.

وی افزود: ضرورت ایجاد ارتباط مناسب بین تولیدکنندگان و خریداران از مسائل مهمی است که در بازارفرش باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول همچنین بر ضرورت جذب  و استفاده از منابع و امکانات استان برای توسعه فرش دستباف استان تاکید کرد و افزود: هم افزایی بین نهادها در استانو هم افزایی بیشتر در بازار فروش فرش، می تواند تقویت کننده این فعالیت ها باشد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران همچنین با تاکید بر اینکه دانشگاهها در حوزه تخصصی مورد نیاز جامعه وارد شوند، گفت: ایجاد رابطه بین صنت و دانشگاه و بازار و دانشگاه از مسائل مهم برای ایجاد اشتغال و توسعه است که نباید از نظر دور نگه داشته شود.

یعقوبی ادامه داد: اعتماد بین صنعت و دانشگاه از موارد مهم و اساسی است که در برخی موارد عملیاتی نشده است و بازاریان، اتحادیه و پیشکسوتان باید در این بخش مطالبه گری کنند.

وی با اعلام اینکه بیش از ۴۵ درصد بازاریان ما در استان دارای تحصیلات بالای فوق دیپلم هستند، گفت:  باید در این بخش تحصیلات کاربردی شده و متناسب با نیاز جامعه، اموزش ارائه شود.

این مسئول با تاکید بر توسعه شهرک های صنفی در شهرستان های مختلف یادآور شد: ایجاد این شهرک ها راهی مهم برای توسعه و ارائه خدمات بهتر و رشد اقتصادی است که امیدواریم با تمرکز صنفی، فاصله قیمتی بین تولید و مصرف کننده کمتر شود.

یعقوبی گفت: فعالیت اقتصادی مناسب و توانمند در گرو بازار پویا است که نباید از ظرفیت های مختلف بازاریان غفلت شود.

نظر شما