شناسهٔ خبر: 22646212 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

گشایش نمایشگاه "دانشگاه بدون دخانیات" در شهرکرد

صاحب‌خبر -

به گزارش  «خبرنامه دانشجویان ایران»  به نقل از تسنیم، شایان شامحمدی عصر امروز در جشنواره دانشگاه بدون دخانیات اظهار داشت: دانشگاه شهرکرد با 3 پردیس شهرکرد، فارسان و بروجن، دارای 8 دانشکده، 330 عضو هیأت علمی و حدود 8000 دانشجو می‌باشد و این سرمایه‌های جوان کشور می‌بایست همواره با آموزش از مواد مخدر مصون شوند.

وی با اشاره به برخی افتخارات دانشگاه شهرکرد افزود: دانشگاه شهرکرد سعی دارد علاوه‌بر پیشتازی در عرصه‌های علم و فناوری، محیطی سالم و پرنشاط برای دانشجویان ایجاد کند و در عرصه‌های ملی و جهانی تأثیرگذار باشد.

رئیس دانشگاه شهرکرد بیان کرد: گرایش جوانان به دخانیات بر اثر عوامل فردی و محیطی می‌باشد و در همین راستا مدیریت اوقات فراغت، راه‌اندازی مرکز طراحی زندگی، راه‌اندازی کانون هم‌یاران، توسعه‌‌ مرکز مشاره‌ دانشگاه، برگزار دوره‌های آموزشی اجباری، نصب وسایل ورزشی در محوطه‌ دانشگاه جهت ایجاد نشاط و پویایی از جمله اقداماتی می‌باشند که در دانشگاه شهرکرد برای جلوگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر انجام شده است.

شامحمدی خاطرنشان کرد: همچنین راه‌اندازی مرکز نوآوری و جشنواره‌ جذب ایده در این دانشگاه ضمن شکوفایی خلاقیت دانشجو سبب تحرک فکری شده و از ایجاد رکود و تمایل جوانان به سمت مواد مخدر جلوگیری می‌کند.

به گزارش تسنیم در بخش نمایشگاهی این جشنواره نمایندگان دانشگاه‌های منطقه‌ 6 کشور در قالب 12 غرفه آثار خود را که شامل پوستر، عکس، مقاله، کتاب، گل‌های زینتی،کاریکاتور و آثار فرهنگی و هنری مرتبط با مواد مخدر را به نمایش گذاشتند و در بخش دیگری از نمایشگاه به‌صورت نمادین سیگار را تشییع نمودند.

در پایان این جشنواره از برگزیدگان رشته‌های مختلف شرکت‌کننده در جشنواره با اهدای لوح تجلیل شد.

نظر شما