شناسهٔ خبر: 22646113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدال بی بدیل افتخار بر سینه ارتشیان

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران رضایت رهبر معظم انقلاب از نیروهای امدادی ارتش در زلزله کرمانشاه را مدال بی بدیل افتخار برای همرزمانش توصیف کرد .

صاحب‌خبر -
 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزآذربایجان غربی ، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران رضایت رهبر معظم انقلاب از نیروهای امدادی ارتش در زلزله کرمانشاه را مدال بی بدیل افتخاربرای همرزمانش توصیف کرد .
امیر سرتیپ کیومرث حیدری در حاشیه مراسم معارفه فرمانده قرارگاه شمال غرب کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود : رهبر معظم انقلاب در جریان سفر به مناطق زلزله زده خدمات ارتش در این حادثه ناگوار را رضایت بخش دانستند و با چهره ای گشاده و لبخندی رضایت بخش فرمودند که مردم نیز از شما راضی هستند و این رضایت، مدال افتخار بزرگی بر سینه ارتشیان سرافراز است .
وی افزود ؛ در اولین ساعات وقوع زمین لرزه غرب کشور نیروهای امدادی پادگان ابوذردر منطقه حاضر شدند و بلافاصله امداد رسانی به آسیب دیدگان این حادثه تلخ را آغاز کردند و موفق شدند در کمتر از 20 ساعت پس از وقوع زمین لرزه 97 درصد آواربرداریها را انجام دهند .
وی افزود: فردای آن روز نیز در راستای اجرای دستور فرماندهی کل قوا 4 تیپ از ارتشیان دلاور را در قالب را وارد منطقه کردیم و با کمک ناوگان بزرگ بالگردی هوانیروز کرمانشاه با 553 سورتی پرواز بالگردی ، تیمهای امداد پزشکی و یگانهای مهندسی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانستیم خدمات گسترده ای ارائه دهیم که به پایان رسیدن اسکان اضطرای در شب سوم زلزله نمونه بارزی از این تلاش شبانه روزی بود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت که تلاش امدادگران ارتش تا کنون نجات بیش از یک هزار و 600 مجروح از زیر آوار، مداوای بیش از یک هزار و یکصد مجروح و بیرون کشیدن بیش از 260 جان باخته را در بر داشته است.

نظر شما