شناسهٔ خبر: 22645792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ورود علم به عرصه ی عمل

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، اظهار داشت :آموزش های جامع علمی کاربردی تقاضا محور بوده و دانشجویان برای شغل مشخصی آموزش داده می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ،محمدعلی اخوان در بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه های علمی کاربردی به مقایسه ی آموزش های علمی کاربردی و نظری پرداخت و تکیه بر توانایی افراد ،تمرکز بر موضوعات شغلی ، آموزش تئوری و عملی در محیط کار، ایجاد رشته ها باتوجه به نیازهای شغلی جامعه را از تفاوت های اصلی آموزش علمی کابردی با سایر آموزش ها برشمرد.

وی خاطرنشان کرد :آموزش های کلاسیک یا همان عرضه محور تکیه بر دانایی،هوش،استعداد و معلومات داشته و به دنبال کسب دانش و گسترش علم است به طوریکه آموزش های علمی کاربردی به دنبال شناخت تکنولوژی بوده و ارزشیابی افراد براساس میزان توانایی و علاقه ی آنها صورت می گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود: اطلاعات بازار کار ، آموزش منسجم،صلاحیت حرفه ای و ورود به بازار کار تعریف شده را از علل موفقیت در نظام شغلی و آموزشی در برخی از کشورها دانست و گفت باید افزایش کیفیت آموزشی را از برنامه های اصلی خود دانسته و به آن عمل کنیم.

محمدعلی اخوان ادامه داد: برنامه های درسی مراکز آموزشی علمی کاربردی مبتنی بر تحلیل شغلی ،توانمندی ها بوده ارزشیابی ها جهت اطمینان از توانمندی ها صورت می گیرد.

وی در رابطه با سهم اشتغال کشور و سهم برنامه های درسی مصوب در دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در سال 95 در رشته ی صنعت 4/31 درصد ، کشاورزی 1/19 درصد و خدمات 5/49 درصد سهم اشتغال در این بخش ها بوده که سهم دانشجویان علمی کاربردی در رشته ی صنعت 29درصد ، کشاورزی2 درصد و خدمات 69درصد می باشد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در خصوص اهمیت دانشگاه های علمی کاربردی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد: یکی از کارهای دیگری هم که بر عهده ی مسولین دولتی است ، توسعه ی مهارت هاست . این هنرستان های فنی و صنعتی،این دانشگاه های علمی و کاربردی ،این فنی و حرفه ای ها ، آموزشگاه های فنی و حرفه ای باید توسعه یابد.

وی گفت:تعداد مراکز آموزشی علمی کاربردی در بخش دولتی 429 ، در بخش خصوصی 298 ، در بخش عمومی 232 و در مجموع 969 عدد می باشد.

 

انتهای پیام/م

نظر شما