شناسهٔ خبر: 22645536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرکرد:

دستگاه‌های اجرایی سیاست پیشگیری از اعتیاد را در دستور کار قرار دهند

R41350/P1377/S6,54/CT11

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تمامی ارگان‌های دولتی باید سیاست پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، کاهش تقاضا و مصرف آن را در بحث‌های آموزشی خود داشته باشند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، پرویز افشار عصر امروز در جشنواره‌ی دانشگاه بدون دخانیات با اشاره به مصرف انواع مواد مخدر و میزان اعتیاد در کشور اظهار داشت: با کاهش دغدغه‌های فکری و پر کردن اوقات فراغت جوانان می‌توان تمایل آنها را به مواد مخدر کاهش داد.

وی افزود: علی‌رغم پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه‌های مختلف علم و فناوری، مصرف مواد مخدر در جهان رو به افزایش است و در حال حاضر 260 میلیون نفر در جهان به مصرف مواد مخدر مبتلا هستند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: تمامی ارگان‌های دولتی باید سیاست پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، کاهش تقاضا و مصرف آن را در بحث‌های آموزشی خود داشته باشند چرا که در بحث اعتیاد پیشگیری آسان‌تر از درمان است.

افشار خاطرنشان کرد: انتشار نشریات مرتبط با مواد مخدر، برگزاری جشنواره‌های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، آموزش ترفندهای فرزندپروری، تحکیم بنیان خانواده و ترفندهای مدرسه‌محور از جمله سیاست‌های کلان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در بحث پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر است.

وی گفت: این سیاست‌ها توسط مقام معظم رهبری در نشست با سران سه قوه در بحث آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان مورد تأکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما