شناسهٔ خبر: 22645288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهاباد چهارم آذرماه، میزبان جشنواره طلای سرخ

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد گفت:جشنواره زعفران طلای سرخ به میزبانی بهاباد برگزار می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛اکبر رحمتیان مدیر جهاد کشاورزی بهاباد از برگزاری دومین جشنواره زعفران طلای سرخ در این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره روز شنبه، چهارم آذرماه 96 برگزار می شود .

رحمتیان با اشاره به اینکه بهاباد یکی از قطب های فعال تولید زعفران استان یزد با 300 هکتار است، اظهار کرد: بیشترین سطح زیر کشت این محصول در استان مربوط به این ششهرستان است.

وی افزود: با برگزاری اولین جشنواره زعفران که در افزایش کمی و کیفی این محصول کم آبخواه و سودآور موثر بود و اثرات مثبتی نیز در این منطقه به همراه داشت، امید است دومین جشنواره طلای سرخ هم با اهدافی که دارد به نحو مطلوب برگزار شود.

رحمتیان تصریح کرد: با توجه به اینکه این شهرستان قطب فعال استان در زمینه تولید زعفران است، انتظار می رود، واحدهای فرآوری و صنایع تکمیلی این محصول نیز در راستای بهره بری این محصول سود آور در منطقه نیز ایجاد شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد برگزاری غرفه های صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط ، تور برداشت زعفران را از دیگر برنامه های این جشنواره دانست.

وی از تشکیل دبیرخانه دائمی و برگزاری جشنواره زعفران در این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره باعث رونق بازار محصول و جذب بهره برداران منطقه به این محصول پربازده می شود و انگیزه ای می شود تا کشاورزان به سمت این نوع کشت بروند.

مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ ی

بهاباد یکی از قطب های فعال تولید زعفران استان یزد

نظر شما