شناسهٔ خبر: 22645119 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گام وزارت ورزش و جوانان در آفت زدایی از ورزش کشور

تهران - ایرنا - وزارت ورزش و جوانان با برگزاری 6 مجمع انتخاباتی فدراسیون هایی که با سرپرست اداره می شود در آذر ماه و 6 مجمع انتخاباتی در نوبت، تا پایان سال گام بلندی برای تحقق سیاست های «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان در سامان بخشیدن به وضعیت فدراسیون های ورزشی برداشت.

صاحب‌خبر -

وزیر ورزش وجوانان پیشتر موضوع سرپرستی در اداره فدراسیون های ورزشی را «آفت» توصیف کرد و گفته بود: با برگزاری به موقع مجامع انتخاباتی در موعد مقرر باید جلوی این آفت گرفته شود.
وزارت ورزش وجوان به عنوان متولی برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی تاکید دارد باید مجامع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی بلافاصله پس از پایان دوره چهار ساله ریاست فدراسیون های ورزشی برگزار و رئیس جدید انتخاب شود.
مسعود سلطانی ‌فر وزیر ورزش و جوانان دی‌ ماه سال 95 خطاب به رئیسان فدراسیون‌های ورزشی تاکید کرده بود: تعیین سرپرست تا برگزاری مجدد انتخابات نه تنها امری هزینه ‌زا برای ورزش و مدیریت فدراسیون ها است، بلکه در همان روزی که رئیس فدراسیون قبلی دوره مدیریتش به پایان می‌رسد، باید انتخابات جدید برگزار تا جلوی هر گونه آفت در ورزش گرفته شود.
معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی در برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی در پنج سال اخیر انتخابات 60 فدراسیون را به دور از جنجال و با معیار انتخاب اصلح برگزار کرد و در آذر ماه سال جاری نیز خود را برای برگزاری 6 انتخابات فدراسیون ورزشی نابینایان، کوهنوردی، نجات غریق، کبدی، سه گانه و کشتی مهیا می کند. این معاونت بر اساس برنامه اعلامی تا پایان سال نیز مجامع انتخاباتی 6 فدراسیون تکواندو، والیبال، بوکس، هاکی، چوگان و شنا، شیرجه و واترپلو را در دستور کار دارد.
با توجه به در پیش بودن انتخابات کمیته ملی المپیک در 25 دی ماه امسال و بازی های آسیایی 2018 اندونزی، وزارت ورزش و جوانان تلاش دارد در عملیاتی کردن راهبرد برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی تلاش کند.
اعلام تاریخ برگزاری 6 مجمع انتخاباتی در آذر ماه در حالی صورت گرفت که تا پایان فعالیت چهار ساله فدراسیون های نابینایان، کبدی، کشتی، سه گانه و کوهنوردی هنوز زمان باقی است و تنها چند ماه از پایان ریاست فدراسیون نجات غریق و شنا، شیرجه و واترپلو می گذرد.
فدراسیون نجات غریق 12 مرداد ماه و شنا 27مهرماه امسال دوره چهارساله ریاست آنها پایان یافته است که اکنون این فدراسیون ها به صورت سرپرستی اداره می شوند.
وزارت خانه ورزش و جوانان البته تاکید جدی در برگزاری به موقع انتخابات دارد و دلیل تاخیر در برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون نجات غریق و شنا، شیرچه و واترپلو تصویب آیین نامه جدید مجمع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی است و به همین دلیل این دو فدراسیون با سرپرست اداره می شوند.
اکنون با اعلام معاونت وزرات ورزش و جوانان مجمع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی نابینایان، کوهنوردی، نجات غریق، کبدی، سه گانه و کشتی به ترتیب در روزهای 28،27،25،21،20،14 آذر ماه برگزار خواهد شد و پایان دوره چهارساله فدراسیون های ورزشی کوهنوردی و نابینایان به ترتیب در روزهای 19و 27 آذرماه امسال و کشتی و کبدی نیز 14و 25 دی ماه امسال پایان می یابد.
حال با توجه به اعلام زمان انتخابات این فدراسیون تنها صلاحیت کامل نامزدهای انتخابات فدراسیون کوهنوردی اعلام شده است و مابقی فدراسیون ها در حال تکمیل فرایند استعلام هاست.
بر این اساس رضا زارعی رئیس فعلی و منصوره گرجی نایب رئیس فدراسیون کوهنوردی و هادی صابری نامزدهای تایید صلاحیت شده این فدراسیون در 20آذر برای سکانداری رقابت می کنند.
ورزشی**9250
خبرنگار:گلی سفیدزاده انتشاردهنده:علی خورسندی

انتهای پیام /*

نظر شما