شناسهٔ خبر: 22644968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

برنامه‌های تامین سلامت اجتماعی توسط بهزیستی استان مرکزی اجرا می‌شود

R41371/P1377/S6,73/CT11

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: برنامه‌های تامین سلامت اجتماعی توسط بهزیستی استان مرکزی اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به خبرگزاری تسنیم از اراک، بهروز رفیعی در همایش سلامت اجتماعی، بسیج و بهزیستی برگزار شد، با اشاره به همکاری بیسج با بهزیستی  اظهار داشت: بسیج شجره طیبه است و ریشه بسیار پاکی دارد که به سبب وجود فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در راه‌اندازی بسیج عزت و قدرت بیشتری دارد.

وی افزود: در تمامی بحران‌ها و حوادث کشور از جمله جنگ و بلایای طبیعی در طول سالیان‌ حضور همیشگی و صددرصدی بسیج را در بطن و دل مشکلات مردم داشته‌ایم که بار زحمات زیادی را بر عهده گرفته‌ و هر زمان به آنها نیاز بوده اعلام آمادگی کامل کرده‌اند، حضور خواهران و برادران بسیج را درراستای اهداف سازمان بهزیستی کشوربا اجرای فعالیت‌های مختلف داشته‌ایم. 

 مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: سلامت اجتماعی موضوع وسیعی است که تمامی ارگان‌ها و نهادها با آن درگیر هستند، از جمله کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای و افرادی که در این زمینه به نوعی کار و فعالیت دارند را دربر می‌گیرد.

رفیعی بیان کرد: در دنیای امروز با تحولات و ورود به یک مرحله جدید، مدینه فاضله‌ای در دنیای امروز پیدا نمی‌کنیم که دچار بحران و معضلات اجتماعی نباشد،  برای مثال آمار اعتیاد، طلاق یا کودکان کار به صفرنرسیده و در پیشرفته‌ترین کشورها هم این آسیب‌ها وجود دارد و موضوع مهم کنترل آسیب‌ها و از بین بردن منشا آنها در بروز ناهنجاری‌ها است.

وی ادامه داد: اهداف بهزیستی و دیگر نهادهای مرتبط جامعه بر این اساس است که کنترل و اداره امور را بر آسیب‌های اجتماعی پیدا کنیم تا در نتیجه بتوانیم معضلات و پیامدهای بیشمار آنها را به حداقل برسانیم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: سازمان بهداشت جهانی سلامت را در سه بعد تعریف می‌کند که به بعد جسمی، روانی و اجتماعی تقسیم می‌شود ولی در نهایت همه آنها به هم مرتبط هستند و در تشدید یا بحرانی شدن همدیگر تاثیر دارند، برای مثال فردی که بیماری ام اس دارد پس از مدتی دچار افسردگی می‌شود و برخی برای بهبودی استعمال مواد مخدر را به بیمار پیشنهاد می‌کنند که در نهایت بیمار ام اس علاوه بر بیماری جسمی به بیماری روحی روانی اعتیاد هم دچار و درگیریک نوع  آسیب اجتماعی می‌شود.

 رفیعی خاطرنشان کرد: حوزه سلامت اجتماعی و آسیب‌ها انواع زیادی دارد بنابراین در حوزه پیشگیری و درمان نهادهای مختلفی باید با محوریت آسیب‌زدایی و تضمین سلامت نسل بعدی همکاری کنند، متاسفانه در سازمان بهزیستی با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های مختلفی روبرو هستیم که نتیجه گرفتیم در دنیای جدید ناهنجاری و آسیب‌ها شدت زیادی نسبت به قبل گرفته است.

وی اضافه کرد: یکی از عوامل مهم و اثرگذار افزایش آمار آسیب‌ها فضای مجازی است که خانواده‌، زنان، کودکان و نوجوانان در معرض خطرات و عوارض آن قرار دارند، برای مثال در کمپین مجازی مبارزه با مواد مخدر که راه‌اندازی شده بود و در آن مضرات استعمال مواد مخدر و روانگردان‌ها  را منتشر و اطلاع‌رسانی می‌کردیم خیلی زود چرخه مواد مخدر وارد کمپین شدند و بر خلاف مسیرو اهداف ما، تبلیغ مواد مخدر را با توضیح فواید و تصویرسازی زیبا برای جذب افراد می‌کردند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به کنترل آسیب‌های اجتماعی گفت: باید در راستای تاکید ایشان به کنترل پنج نمونه از آسیب‌های اجتماعی در جامعه همکاری وسیعی انجام دهیم،  سازمان بهزیستی متولی کنترل بخشی ازآسیب‌ها است و همایش امروز بر اساس حمایت‌طلبی از دیگر نهادها مانند بسیج، آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علوم پزشکی سایر ارگان‌ها برگزار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما