شناسهٔ خبر: 22644901 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

خبر/

بازتاب پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شکست داعش در رسانه های جهان

نصر: اعلام شکست بزرگ گروه تروریستی داعش توسط سردار سلیمانی و پیام رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری در این باره، در رسانه های بین المللی بازتاب گسترده ای یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل ازایرنا، رسانه های خبری چین از جمله خبرگزاری شینهوا و تارنماهای گلوبال تایمز، چایناارگ، انگلیش نیوز و یی سی چین گزارش داده اند که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه را شکست آمریکا توصیف کرده است.

این گزارش ها می افزاید رهبر ایران شکست این پدیده شرور در عراق و سوریه را شکست آمریکا در منطقه دانسته اند.

رسانه های چین خاطر نشان کرده اند که در پیام رهبر ایران به دسیسه های آمریکا و متحدانش در منطقه برای ایجاد گروه تروریستی داعش و تقسیم خاورمیانه اشاره شده و آمده است واشنگتن یک بار دیگر در این برنامه ریزی های خبیثانه متحمل شکست شد.

تارنمای یی سی می نویسد نیروهای مسلح عراق با مشاوره های نظامی ایران توانستند بر داعش فایق آیند و اکنون منطقه بیش از گذشته با ثبات شده است و بسیاری بر این باورند که داعش در سوریه نیز به پایان خط رسیده است.

این گزارش خاطر نشان می کند نیروهای مردمی و مسلح در عراق و سوریه نقش بسزایی در شکست داعش داشتند و این شجاعت و درایت آنها در این برهه زمانی از دید بسیاری قابل تقدیر است.
رسانه های چین تصریح کردند رهبر ایران در پیام مهم خود بار دیگر هشدار داده است که دشمنان همچنان به دنبال دسیسه های دیگر در منطقه خواهند بود.

این گزارش ها نشان می دهد که حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم از کشورهای لبنان، عراق و سوریه برای شکست تروریسم در منطقه تقدیر کرده است.

همچنین روزنامه های 'هندو'، 'هندوستان تایمز' و شبکه خبری 'زی نیوز' هند هم در گزارش های خود اعلام کردند که رئیس جمهوری ایران پایان سیطره گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.
این رسانه ها در مطالب خود با اشاره به بخش هایی از سخنان روحانی نوشتند که رئیس جمهوری ایران گفت که 'باید از همه رزمندگان اسلام، دیپلمات های کشور، دولت و ملت و رهبر معظم انقلاب، نیروهای مسلح و ملت عراق و سوریه به خاطر پایان کار گروهی که جز شر، نکبت، ویرانی و آدم کشی و توحش چیزی را به همراه نداشتند، تشکر کنم.'
رئیس جمهوری اسلامی افزود: این پیروزی بزرگ را به رهبر معظم انقلاب، سپاه، نیروی قدس بویژه سردار سلیمانی و همه کسانی که در این مسیر تلاش کردند، به خصوص دیپلمات‌های کشور که در اجلاس‌ آستانه در راستای حل و فصل دیپلماتیک این مشکل تلاش کردند، تبریک می گویم.

وی خاطرنشان کرد: داعش گروهی تروریستی است که توسط قدرت های بزرگ و برخی کشورهای مرتجع منطقه ارتزاق و مسلح شده بود و با جنایت های خود روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرد.
رسانه های هند همچنین با اشاره به سخنان سرلشکر قاسم سلیمانی اعلام کردند: فرمانده نیروی قدس سپاه جمهوری اسلامی ایران در پیامی به آیت الله خامنه ای رهبر عالی این کشور، شکست کامل داعش را به ایشان تبریک گفت.

پیام سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به مقام معظم رهبری که در آن از پیروزی بر گروه تروریستی -تکفیری داعش در سوریه و عراق خبر داده بود، در رسانه های روسیه نیز بازتاب گسترده ای یافت.

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران پیروزی گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه را اعلام کرد.
این رسانه روسی افزود: سلیمانی در پیام خود به رهبر عالی ایران خاطرنشان کرد که با رهبری حکیمانه ایشان و مقاومت دولت های عراق و سوریه داعش شکست خورد و قلع و قمع شد.
خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به پیروزی های به دست آمده در برابر داعش در سوریه و عراق نوشت: فرمانده نیروی قدس سپاه این پیروزی ها را به رهبر انقلاب اسلامی تبریک گفت.
روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو هم در بخش اخبار آنلاین پایگاه اینترنتی خود، به پیام سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب اشاره کرده که در آن شکست های داعش در سوریه و عراق قید شده است.
در این گزارش گفته شد: فرمانده نیروی قدس سپاه که در نبردها با داعش شرکت کرده از پیروزی بزرگ بر این گروه تروریستی خبر داد.

رسانه روسی افزود: ژنرال سلیمانی پیروزی های به دست آمده بر داعش را بسیار مهم خواند و آن را به آیت الله خامنه ای رهبر ایران تبریک گفت.

در گزارش روزنامه روسی خاطرنشان شد: فرانتس کلینتسویچ معاون کمیسیون امور دفاعی و امنیت شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) پیشتر گفته بود که عملیات نظامی روسیه در سوریه تا اواخر امسال به پایان می رسد.

تارنمای روسی وستنیک قفقاز هم که معمولا اخبار ایران را رصد می کند، با اشاره به پیام سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب نوشت: گروه تروریستی داعش که فعالیت آن در روسیه ممنوع اعلام شده در عراق و سوریه قلع و قمع شده است.

«فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پیام خود نوشت که این پیروزی در سایه رهبری حکیمانه آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران و دولت های عراق و سوریه به دست آمده که مقاومت قاطعانه در برابر تروریست ها کردند. سلیمانی این پیروزی را به رهبر ایران تبریک گفت.'

در این گزارش رسانه روسی خاطرنشان کرده است: گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق دهها هزار نفر از تروریست های خود را از دست داد.
روزنامه اینترنتی روسی وزگلیاد نیز با اشاره به پیام سردار سلیمانی به مقام معظم رهبری نوشت: در این پیام ژنرال سلیمانی پیروزی بر داعش را به رهبر عالی ایران تبریک گفت.
روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه نیز در گزارشی در بخش اخبار آنلاین پایگاه اینترنتی خود با اشاره به پیام سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب نوشت: فرمانده نیروی قدس سپاه در این پیام پیروزی های به دست آمده بر تروریست های داعشی در سوریه و عراق را به آیت الله خامنه ای تبریک گفت.

در این گزارش با استناد به پیام سردار سلیمانی گفته شده است: رهبری حکیمانه رهبر عالی ایران و مقاومت دولت و مردم سوریه و عراق و نیروهای داوطلب این دو کشور منجر به پیروزی نهایی بر تروریست ها شد.

پیام شکست داعش توسط سردار قاسم سلیمانی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و همچنین تبریک حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در این زمینه، در رسانه های اسپانیایی زبان هم بازتاب داشت.
پایگاه اینترنتی شبکه تله سور در گزارشی عنوان کرد: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران شکست داعش در عراق و سوریه را تبریک گفت. قاسم سلیمانی یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران غلبه بر گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه را اعلام کرده بود.

تله سور در ادامه عنوان کرد: رئیس جمهوری ایران روز سه شنبه در اظهارات خود در مورد شکست داعش در عراق و سوریه از تمامی سربازان اسلام، دیپلمات های این کشور، دولت و ملت، رهبر عالی ایران، نیروهای مسلح و همچنین ملت عراق و سوریه تشکر کرد. پیش از اظهارات رئیس جمهوری ایران، سردار سلیمانی نیز به رهبر عالی ایران غلبه بر داعش را تبریک گفت.

پایگاه اینترنتی روزنامه لاوانگواردیا اسپانیا نیز به نقل از خبرگزاری ' افه' این کشور عنوان کرد: رئیس جمهوری ایران و همچنین یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران، خبر شکست گروه تروریستی داعش را اعلام کردند.

در گزارش این روزنامه اسپانیایی آمده است: حسن روحانی در اظهاراتی از تمامی نیروهای مسلح و سیاستمداران به خاطر اقداماتشان برای از بین بردن داعش تشکر کرد و گفت که این گروه تروریستی جز شر، نکبت، ویرانی و آدم کشی چیزی به همراه نداشت. رئیس جمهوری ایران تصریح کرد که نابودی داعش در سوریه به لطف یک جنگ مشترک با کمک ایران حاصل شد.
پایگاه اینترنتی آر تی وی اِ اسپانیا نیز گزارش داد: ایران اعلام کرد گروه داعش در عراق و سوریه شکست خورده است. رئیس جمهوری ایران در پیامی تلویزیونی از تمامی نیروهای مسلح و سیاستمداران به خاطر تلاش شان برای نابود کردن گروه داعش قدردانی کرد. همچنین سردار سلیمانی فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران نیز در پیامی نابودی داعش را 'پیروزی بزرگ' خواند.

بخش اسپانیایی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از رسانه های ایران گزارش داد: رئیس جمهوری ایران پیروزی بر گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه را اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما