شناسهٔ خبر: 22644733 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

رئیس سازمان ملی استاندارد کتابگردی 96 را کلید زد رئیس سازمان ملی استاندارد کتابگردی 96 را کلید زد

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چهارشنبه بعد از ظهر و در آستانه روز کتابگردی، نیره پیروزبخت و معاونان سازمان ملی استاندارد ایران با حضور در تعدادی از کتابفروشی های تهران و خریداری کتاب، آیین کتابگردی امسال را کلید زدند و خبرهای خوبی برای دوستداران کتاب اعلام کردند.

کتابگردی سال 96 با طعم استاندارد شروع شد و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در نخستین ایستگاه کتابگردی از انتشارات فرهنگ معاصر، ناشر کتاب های مرجع و فرهنگنامه، دیدن کرد.

پیروزبخت در این دیدار ضمن تمجید از چند دهه کوشش بی وقفه و پرثمر انتشارات فرهنگ معاصر گفت: دانشنامه ها برای توسعه هر دانشی ضروری هستند و انتشارات فرهنگ معاصر بیش از سه ده است که با تولید دانشنامه های مختلف، پشتیبان تولید و توسعه دانش در ایران است.

وی ادامه داد: دانشنامه استاندارد در حال تدوین است و بزودی شاهد انتشار مجلدات موضوعی آن خواهیم بود.

ایستگاه بعدی کتابگردی رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، دیدن از خانه فرهنگ و هنر گویا واقع در خیابان کریمخان بود.
پیروز بخت در این دیدار ضمن خریداری چند جلد کتاب، از گالری، فروشگاه صنایع دستی و کافه گالری این مجموعه دیدن کرد و گفت: در شرایطی که خرید کتاب و استقبال از مطالعه دچار رکود شده، تلاش ناشران مبتکر برای بازطراحی کتابفروشی ها به صورت مجموعه های چند منظوره فرهنگی هنری شایسته تقدیر است.

وی از مدیر خانه فرهنگ و هنر گویا به خاطر حسن سلیقه و برپایی مجموعه فرهنگی زیبا و متناسب با نیازهای روز جامعه قدردانی کرد و گفت: مجموعه ای که خانه فرهنگ و هنر گویا راه اندازی کرده است مجموعه ای استاندارد از یک فعالیت چند منظوره فرهنگی هنری و محیطی جذاب برای دوست‌داران کتاب است.

ایستگاه بعدی کتابگردی رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و معاونان و مدیران این سازمان، نشر ثالث بود.
پیروزبخت پس از حضور در نشر ثالث و ابتیاع چند جلد کتاب، از گالری، فروشگاه محصولات فرهنگی و کافه گالری این مجموعه دیدن و با مدیر نشر ثالث دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار گفت: توسعه و موفقیت صنعت در گرو توسعه استاندارد است و توسعه استاندارد در گرو ارتقای فرهنگ استاندارد.

وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد به مسائل فرهنگی، به ویژه حوزه کتاب و نشر توجه دارد و فرهنگ را پشتوانه استاندارد می داند.

پیروزبخت گفت: در آینده نزدیک با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداردهای ملی کالبد و متریال کتاب در ایران تدوین و ابلاغ خواهد شد و این موضوع هم در صرفه جویی مواد و متریال موثر خواهد بود، هم طول عمر کتاب را افزایش خواهد داد و هم کاربرد کتاب را سهل تر خواهد کرد.

پیروزبخت و همراهان در آخرین ایستگاه کتابگردی از مجموعه باغ کتاب تهران و بخش های مختلف آن دیدن کردند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این دیدار مورد استقبال مسوولان باغ کتاب قرار گرفت و توضیحات آنها را درباره تاریخچه و اهداف تاسیس این مجموعه شنید.

رئیس سازمان ملی استاندارد در این دیدار گفت: باغ کتاب تهران یک مجموعه منحصر به فرد ملی و محیطی فرحبخش و آموزنده برای دوستداران کتاب، به ویژه کودکان و نوجوانان است.

وی ادامه داد: می توان اذعان کرد که این مجموعه یک محیط استاندارد برای تفریح، آموزش و لمس حقایق علمی است و من از این منظر از شهرداری تهران به خاطر اهتمام به موضوعات فرهنگی شهر تشکر میکنم.

نظر شما